Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ict in eigen beheer kost zeeën aan tijd

15 juli 2003 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable/Data News
Redactie Computable/Data News

Een ict- infrastructuur in eigen beheer houden kost een bedrijf heel wat meer tijd dan het vaak beseft, meldt een studie van Cumulus Research Partners.

Het Britse analistenbureau Cumulus Research Partners heeft uitgerekend dat een gemiddeld groot bedrijf jaarlijks ongeveer 1500 arbeidsuren verspilt door het onderschatten van de benodigde tijd, uitrusting, dienstenbeheer en planning om een ict-infrastructuur in eigen beheer te houden.
 
Scott Smith, partner bij Cumulus, benadrukt dat ict-managers blijkbaar nog steeds niet beseffen hoezeer de rest van het bedrijf en zijn werking betrokken zijn bij en de invloed ondergaan van problemen met de ict-infrastructuur. "Er wordt vaak geen rekening mee gehouden dat ook ‘niet-ict tijd’ wordt opgesoupeerd, want ict-beslissingen neem je niet in een vacuum."
 
Het is dan ook niet verrassend dat de opdrachtgever van de studie, het outsourcing-bedrijf Psinet UK, bij monde van algemeen directeur Stephen Scott stelt dat "vijf a zes jaar geleden ict-uitbesteding nog niet zo betrouwbaar was, maar nu kan je je niet meer veroorloven aan in-besteding te doen. Het komt erop neer dat een bedrijf moet uitmaken wat zijn echte ‘kernactiviteit’ is en welk risico men loopt als men dat aan derden overdraagt. Hier moet worden gestreefd naar een evenwicht."
 
Richard Jarvis, de Europese cio van het mediabedrijf Diversified Agency Services, wijst daarnaast wel op de emotionele factoren die een belangrijke rol blijven spelen in beslissingen over outsourcing. "In kleine en middelgrote bedrijven lopen de emoties nog hoog op en doet de hogere bedrijfsleiding bijzonder nerveus over wat ze bereid zijn te laten gaan."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Iwell ontvangt bijna 30 miljoen groeigeld

    4 reacties op “Ict in eigen beheer kost zeeën aan tijd”

    1. Manfred Suttorp schreef:
      16 juli 2003 om 20:17

      Ik zou zo graag eens een onderzoek zien van een echt onafhankelijk instituut. Het is op zijn minst opvallend te noemen dat de uitkomst van een onderzoek vaak precies in het straatje past van de opdrachtgever.
      Komt dat omdat uitkomsten die niet van pas komen worden stil gehouden, terwijl uitkomsten die van pas komen breed worden uitgemeten? Of is de conclusie voordat het onderzoek begint al bekend?
      Zo lang de opdrachtgever van een onderzoeksbureau belang heeft bij een bepaalde uitslag zal ik die onderzoeken met een korreltje zout blijven nemen.

      Login om te reageren
    2. NA Jeffrey schreef:
      16 juli 2003 om 23:29

      Met de opmerkingen van ‘Manfred Suttorp’ ben ik volkomen mee eens!
      Wat is de IcT-Markt toch een rare: Eerst bedenkt een leverancier een oplossing, zet het met veel moeite en bombarie op de markt en vervolgens worden er talloze onderzoeken verricht om de oplossing te legitimeren ofwel te bagateliseren. De klant heeft in deze vaak het nakijken omdat deze nauwelijks invloed heeft op het oordeel van desbetrefende oplossing. Pas na het geloven in een oplossing, de aanschaf daarvan en de implementatie in de werkelijkheid van de organisatie van de klant vertoont de oplossing van de leverancier zijn werkelijke aard. Ik geloof eerder in referentie-onderzoeken dan martktvorsers allemaal te vertellen hebben!!!

      Login om te reageren
    3. CE schreef:
      17 juli 2003 om 08:31

      Wat er in dit onderzoek gezegd wordt is niet onjuist maar ik ben het met jullie eens dat er meer dan genoeg onzin en eenzijdigheid is in het gebied van ICT onderzoek. De waarde van goed geinformeerd te worden… daar gaat alles om. Waar krijg je je informatie vandaan? Tja, this is the world we live in.

      Login om te reageren
    4. Nicholas Jeffery schreef:
      17 juli 2003 om 14:59

      Wat betreft de onafhankelijkheid van het betreffende onderzoek het volgende: Als onderdeel van het onderzoek heeft PSINet Europe een rekenmodel laten ontwikkelen, waarmee de resultaten van het onderzoek kunnen worden gestaafd. Iedere organisatie kan hiermee zelf de impact berekenen van de verborgen kosten van insourcing. Ook kunnen organisaties hiermee specifieke calculaties maken die betrekking hebben op hun eigen situatie. Daarnaast zijn bij dit onderzoek klanten, prospects en concurrenten betrokken. Deze praktijkresulaten ondersteunen de bevindingen van het rapport.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs