Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Klantenservice

Anywhere365 helpt onnodige dialogen de wereld uit

15 mei 2020 - 09:444 minuten leestijdAchtergrondData & AIAnywhere365
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Het gaat de Rotterdamse leverancier van zakelijke communicatiesoftware, Anywhere365, voor de wind. Bregal Milestone steekt twintig miljoen euro in het bedrijf. Dit bedrag komt boven op de eerdere injectie van veertig miljoen euro. Volgens ceo Gijs Geurts is de vraag naar een platform dat bedrijven helpt om hun communicatie te stroomlijnen en efficiënter te maken, enorm.

Anywhere365 is een in Microsoft Skype en Teams gespecialiseerde softwareleverancier. Met zijn Dialogue Cloud Platform kunnen callcentermedewerkers klanten ondersteunen via meerdere communicatiekanalen (omnichannel). Het platform maakt gebruik van kunstmatige intelligentie, machine learning en Microsoft Azure om binnenkomende vragen en verzoeken te classificeren, vertalen en door te sturen naar de juiste teams binnen de organisatie. Integratie met klantrelatiebeheer- en servicemanagementomgevingen als Dynamics CRM, Salesforce, SAP C4C en Servicenow is inbegrepen.

Het bedrijf uit Rotterdam bedient ruim duizend klanten, waaronder Philips, Shell en Rabobank. Het verwacht met zijn portfolio een aantrekkelijk alternatief te kunnen bieden voor de vele legacy-systemen die bij grote bedrijven nu worden gebruikt als online-vergaderoplossingen. Geurts geeft aan waarom enterprise dialogue management zo’n aantrekkelijk alternatief is. ‘Wat wij vooral doen, is integratie. Concreet betekent dit dat we bij bedrijven die Microsoft Skype of Teams gebruiken, er aanvullende faciliteiten als contactcentra, chatbots en voicebots mee integreren.’ Een en ander heeft als doel communicatie sneller te maken en binnen bedrijven it-servicedesks, klantenservice- en marketingafdelingen sneller te kunnen laten schakelen. Dit wordt bereikt door een rapportage van de ‘logistiek van de communicatie’. Een soort logboek, waarbij alle medewerkers in één systeem zien wat de status van een gesprek is.

Legacy-communicatiesystemen verdwijnen

Geurts verwacht dat legacy-communicatiesystemen gaan verdwijnen. Dit zijn systemen die zich binnen bedrijven bevinden. ‘Wij geloven in de distributie van communicatie, en niet zozeer in telefooncentrales.’ Hij benadrukt dat Anywhere365 geen cloudtelefonieaanbieder is, maar een dialoogmanagementplatform waarbij selfservice, voicebots met integratie van Google of Microsoft en slimme ai-functionaliteiten centraal staan.

Corona leidt tot versnelling

Corona legt Anywhere365 daarnaast ook geen windeieren. ‘Je merkt dat interne systemen eruit gaan nu iedereen thuis moet werken. Wij willen het logistiek maken van communicatie daarom faciliteren, ongeacht wat de communicatie nu is. Met alleen een internetverbinding kan elk bedrijf nu, met medewerkers vanuit huis, een contactcenter of receptionistenbalie opzetten.’

Ook in de aantallen ziet Geurts de versnelling. Microsoft-teams krijgt er volgens hem zes miljoen klanten per maand bij, Anywhere365 voegt hier naar behoefte realtime-vertaling aan toe, bijvoorbeeld bij DHL dat twaalf talen gebruikt. In deze tijden van verwarring is het volgens hem belangrijk dat het aantal onnodige dialogen de wereld uit gaat en kunstmatige intelligentie kan hier helpen.

Nieuwe klanten

Geurts benadrukt dat Anywhere365 een platform is dat zich niet op specifieke branches richt. Wel merkt hij in deze tijd veel vraag naar de software vanuit de logistiek, banken/verzekeraars en ook de zorgsector. Zo tekende het bedrijf onlangs de Britse openbare gezondheidszorgstelsel NHS als klant op. In Nederland kwamen Waterschap Brabantse Delta en NPO erbij, in België zijn zorgorganisatie en Solidariteit voor het Gezin en producent van bouwmachines Komatsu, aan het klantenbestand toegevoegd. 

Focus op VK en VS

Anywhere365 nam vorig jaar twee Nederlandse bedrijven over: IQMessenger uit Dordrecht en het Haagse Interchange. Buiten Nederland staan er kantoren in België (Diegem), Groot-Brittannië, Duitsland, de VS en Canada. De ceo geeft aan dat er nog meer overnames op de agenda staan. ‘We hebben een buy- en buildstrategie en willen uitbreiden. We zijn nu actief in vijftig landen en hebben zo’n duizend enterprise-klanten. Dit willen we vergroten  en we kijken dus ook naar potentiële overnamekandidaten. We kijken hiervoor naar de hele wereld, waarbij het VK en de VS op dit moment prioriteit hebben. Geurts benadrukt de internationale focus van Anywhere365, als Nederlands bedrijf haalt het zeventig procent van de omzet uit het buitenland.

Meer over

Legacy

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Bregal Milestone investeert weer fors in Anywhere365

    Investering
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bregal krijgt aandeel van 40 mln. in Anywhere365

    Contract ondertekenen
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Anywhere365 neemt Interchange over

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Anywhere365 lijft PeterConnects in

    Samenwerken
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IQ Messenger in handen van Anywhere365

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs