Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Podcast inzetten als marketingtool

24 mei 2018 - 09:19AchtergrondCloud & Infrastructuur
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

Elk gerespecteerd bedrijf heeft inmiddels een blog. Of het ooit gelezen wordt is de vraag, maar iemand zegt dat het nut heeft. Video kwam daarna: overal moet tegenwoordig een video bij. Maar er is een minder invasieve optie: de podcast. Vindt u het een nuttige toevoeging?

Over het nut van bedrijfsblogs schrijven marketeers blogs vol. En toegegeven, afhankelijk van uw branche kan het een nuttige toevoeging zijn. Zo is Medium als blogplatform tegenwoordig hofleverancier van serverruimte voor blogtekstjes van allerhande bedrijfjes die vooral online actief zijn. U moet toch ergens uw babbeltje tegen de klanten houden.

Grotere bedrijven beschikken tegenwoordig over volwaardige studio’s met green screens, goede belichting, hoogwaardige microfoons en uhd-camera’s. De gemiddelde lokale omroep moet het met minder doen. Het zorgt voor vaak hilarisch slechte filmpjes met hakkelende directeuren, maar wel met een mooi Adobe Aftereffect-effectje. De camera is in your face.

Er zijn goedkopere, simpelere oplossingen, namelijk: maak een podcast. Gezellig een half uurtje naar gebazel luisteren als u in de auto zit, desnoods op twee maal de snelheid afgespeeld. Een bedrijfspodcast, nuttig voor de bühne of alleen voor het eigen personeel? Of zet u hoger in en gaat u een stapje verder met de company branded podcast, zoals de Thank God It’s Monday-podcast van Shopify? Ook iets voor het Nederlands taalgebied?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ChannelGovernance & Privacy

    What to know about: marketing voor msp’s

    Eén reactie op “Podcast inzetten als marketingtool”

    1. Marlies Zegelaar schreef:
      29 mei 2018 om 07:55

      Ik denk dat een podcast zeker als marketingtool ingezet kan worden. Maar vergis je niet: wil je dat het een succes wordt, ook voor de mensen buiten je bedrijf en netwerk, dan moet je er veel tijd (en/of geld) in steken. Een echt goede podcast probeert niets te verkopen en bevat gesprekken / verhalen van zeer hoge kwaliteit. Je doelgroepen kunnen er overal naar luisteren, maar zullen hun tijd niet verspillen aan een “gezellig half uurtje gebazel”. Dan haken ze af en heeft je podcast geen enkel effect.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs