Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Goedkeuring

Kip of het ei: zijn sociale media de weg kwijt?

15 januari 2019 - 08:55AchtergrondCloud & Infrastructuur
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

Een Instagramaccount met slechts één foto in zijn archief en die ene foto heeft op moment van schrijven al rond de 25 miljoen likes. Dat is veel. Heel Nederland moet daarvoor in ieder geval één keer een 'hartje' uitdelen vanaf de jongste spruit, en dan ben je er nog niet. Wie zijn de weg kwijt en komt het nog goed?

Dat één insta-account meer likes weet te halen dan een foto van een model of iets dergelijks, is misschien zelfs wel prettig. Geen dier, geen ding. Een ei. Het vorige record stond overigens op naam van een model Kylie Jenner met een foto van haar… baby, een soort kuiken, al twijfel ik over de liefde voor een foto van een eicel. Je weet maar nooit.

De vraag die vooral gesteld moet worden: waarom kan een foto van een ei 24 miljoen likes krijgen? Hoe zit dat in elkaar met de algoritmes achter dit medium dat sociaal heet te zijn? De documentaire Follow Me van de VPRO probeert daar antwoorden op te vinden en Instagram blijkt aan elkaar te hangen van scams, in te kopen likes en wat al niet meer. Maar zelfs voor scammers zal het lastig zijn 24 miljoen likes te kopen. Of misschien laat dit ei wel zien van niet.

Je zou kunnen concluderen dat mensen de weg kwijt zijn, maar als je alles op een rijtje zet, valt dat misschien nog wel mee. Zijn de ‘socials’ nog te redden?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    ‘Persuasive technology tast onze autonomie aan’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs