Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Hyperloop, waar gaat dat naartoe?

23 juli 2019 - 06:12AchtergrondInnovatie & Transformatie
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

De Hyperloop-wedstrijd dit jaar ging nog door een tunnel van een kilometer lang, maar dat moet, als het aan Elon Musk ligt, volgend jaar een tien kilometer lange tunnel met bocht zijn. Now we're talking! Of toch niet?

Musk tweette dit idee na de Hyperloop-competitie die gehouden werd door SpaceX. Aan deze competitie deed ook een Nederlands team mee van de TU Delft. Helaas eindigden ze als laatste omdat door een communicatiefout de noodrem tijdens de race in werking trad. Het doel van het team was het snelheidsrecord te verbreken door tot 600 kilometer per uur te komen. Ze kwamen ‘slechts’ tot 196 km/u. Het team uit München won met 465 km/h, 2 kilometer per uur langzamer dan het record van een jaar eerder. In totaal deden 22 teams mee met de wedstrijd. 

Het doel is dus om volgend jaar een tien kilometer lange tunnel te bouwen met de mogelijkheid die vacuüm te zuigen. Deze testtunnel zal ook een kromming krijgen, om te zien hoe de innovatieve voertuigen zich gedragen in een parcours met bochten. 

Hoe ziet u de ontwikkeling van deze andere vorm van vervoer voor u? Denkt u dat het uiteindelijk ergens een nuttig gebruik zal krijgen of blijft het luchtfietserij?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digicampus TU Delft wil overheid verder digitaliseren

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    TU Delft-tijdschrift in teken van quantuminternet

    ActueelInnovatie & Transformatie

    TU Delft-onderzoeker ontwikkelt upgrade keuzesoftware

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Exoskelet van TU Delft soepeler in de heupen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    TU Delft toont Rembrandt in 3D-print in Hannover

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    SpaceX stuurt een auto de ruimte in

    Eén reactie op “Hyperloop, waar gaat dat naartoe?”

    1. Marcel schreef:
      23 juli 2019 om 12:05

      Die hyperloop lijkt mij een hype en niet zo goed toepasbaar in Nederland.
      het vacuüm trekken van een enorme lange buis gaat enorm veel energie kosten. De wanden moeten dik zijn. Het hele spul het liefst onder de grond omdat het nogal terreurgevoelig is.
      Zelf zie ik, nog steeds, meer in de MagLev treinen.
      Je ziet de Chinezen er nu mee weglopen.
      Helaas door de Franse euro lobbyisten om zeep geholpen om zo hun eigen TGV te kunnen slijten.
      De TGV is, in principe 19e eeuwse techniek met wat meer PK’s, dus niet zo vooruitstrevend.
      Eeuwig jammer.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs