Grafiek: Gebruik customer relation management

Dit artikel delen:

Grote organisaties blijken minder vaak gebruik te maken van customer relation management (crm) dan algemeen wordt aangenomen.

Uit onderzoek van Heliview en Avaya kan worden opgemaakt dat slechts één op de drie grote bedrijven een crm-oplossing in gebruik heeft. Daarbij gaat het in 51 procent om een maatwerksysteem. De rest heeft een standaard crm-oplossing geïmplementeerd. Daarvan heeft echter meer dan 16 procent het systeem laten aanpassen op de eigen wensen en eisen.
De gebruikers van crm zijn over het algemeen tevreden met hun systeem. Financiële instellingen zien echter weinig verbetering in klantbehandeling en -contact. De non-profit, handel en industrie zijn hierover wel te spreken.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2000-10-06T00:00:00.000Z Henk Boot
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.