Automatiseringsbedrijf Pecoma heeft een nieuwe stunt aan het toch al rijke assortiment wervingstrucs toegevoegd.
De onderneming probeert nieuwe medewerkers aan te trekken via de kapper. Pecoma heeft een samenwerkingsverband gesloten met zestien kapsalons. Als een klant tijdens de knipbeurt interesse toont voor een baan in de IT-branche, dan kan de barbier het gesprek op Pecoma en de actiefolder brengen. De kapper kan een flinke bonus tegemoet zien als de klant vervolgens ook in dienst treedt bij de ICT-groep. De nieuwe medewerker krijgt korting op het bezoek aan de kapper.
Pecoma is niet de eerste onderneming die zich van dit soort wervingsstunts bedient. Tas huurde onlangs het Big Brotherhuis af om kandidaten aldaar aan een test te onderwerpen. Ook ballonvaarten, vliegreisjes, sollicitaties in een autoshowroom en het aanbieden van stukken bos kwamen voort uit de rijke fantasie van ondernemingen die op de krappe arbeidsmarkt automatiseerders trachtten te vinden. MC