‘Collega’s moeten van elkaar leren’

Portret: Kasia Blicharz, directeur bij Deloitte Digital

Kasia Blicharz, directeur bij Deloitte Digital

Als directeur van Deloitte Digital werkt Kasia Blicharz aan de implementatie van digitale marketingstrategieën en -platformen voor multinationals. Met haar team van ruim honderd medewerkers bouwt ze aan de toekomst van marketing, digitaliseren en data.

Hoe bent u uw carrière gestart?
‘Ik heb geen achtergrond in digitale technologie, ik ben namelijk opgeleid tot bankier of diplomaat. Ik heb wel altijd een fascinatie voor datagedreven marketing gehad. Vanuit die interesse heb ik organisaties in de creatieve sector ondersteund om meer datagedreven te handelen. Dat heb ik in de afgelopen achttien jaar gedaan. Sinds vorig jaar ben ik aangesteld als directeur bij Deloitte Digital. Vanuit die rol krijg ik de kans om de veranderingen in digitale en creatieve consulting met beide handen aan te pakken.’

Welke recente veranderingen ziet u in marketing?
‘De marketingwereld is zo’n vijf jaar geleden veranderd doordat steeds meer marketingbureaus ook consultancy-diensten, bijvoorbeeld op het gebied van ontwerp en platformen, gingen aanbieden. Dat vraagt om andere vaardigheden en een nieuwe, creatievere manier van werken. Bij Deloitte Digital brengen we ontwerpers, strategen en ontwikkelaars samen in één team. Door deze vaardigheden te combineren kunnen we nieuwe ideeën en concepten ontwikkelen die aansluiten bij de behoefte van de markt. Daar ben ik trots op.’

Hoe belangrijk is diversiteit in uw team?
‘Ik ben me zeer bewust van de diversiteit in mijn team. Toen ik bij Deloitte Digital in dienst trad, bestond 80 procent van het team uit mannen. Ik geloof niet in het glazen plafond. Ik wil juist vrouwen aantrekken en promoten omdat ze getalenteerd zijn. Soms weten ze dat niet eens van zichzelf. En deze strategie werkt, want inmiddels is er meer diversiteit in mijn team. Dan heb ik het niet alleen over de man-vrouwverhouding, maar ook over de achtergrond, cultuur en opleidingen van mijn medewerkers. Ik wil dat collega’s van elkaar leren, want iedereen kan daar een steentje in bijdragen. Daarom is inclusie zeer belangrijk. Ruim een jaar geleden heb ik een poster bij Deloitte ontworpen. Daar stond op: ‘Ik ben een trotse moeder en een ambitieuze zakenvrouw, en gewoon trots op mezelf’.’

Welk advies geeft u aan jonge vrouwen?
‘Ik zou het gebruikelijke advies geven: wees comfortabel met jezelf, heb vertrouwen in wat je doet en probeer niet iemand te zijn die je niet bent. Ik zie namelijk zoveel mensen een functie bekleden waarin niet het beste uit hen naar boven wordt gehaald. Begrijp jezelf, vind waar je van houdt en draag je beste steentje bij. Ik zeg: doe het gewoon!’

Deze bijdrage verscheen eerder in de Computable Career Guide 2019, 14 juni 2019.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Vacatures ICT-branche

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-08-22T13:00:00.000Z Suzanne Martens, i.s.m. RightBrains
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.