Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: Discount John

29 oktober 2008 - 13:05OpinieCloud & Infrastructuur
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Ik heb geen verstand van auto's en mijn vrouw nog minder. Die denkt zelfs dat de Senseo Crema een auto is. Nu kwamen we een aantal jaren geleden op het idee om via internet een auto uit te zoeken. Mijn vrouw let alleen op de kleur en ik op de prijs. Als er maar een stuur in zit, dan vinden wij alles best.

Via internet kwamen we terecht bij garagebedrijf  Discount John. Dat klonk betrouwbaar. En toen we de volgende dag in de showroom van Discount John, door Discount John zelf met gouden ketting en dito horloge werden begroet, ging er nog steeds geen lampje branden. Terwijl elke autokenner waarschijnlijk direct zou hebben gezien dat John de kilometerstand terugdraait. Maar wij hadden niks door.

Pas toen Discount John de acht jaar oude KIA Rio ging aanprijzen, kregen we enige argwaan. Deze is van een oud vrouwtje geweest, zei John. Alsof oude vrouwtjes verstand hebben van auto's. Ik ben op de snelweg nog nooit voorbij gereden door een oud vrouwtje in een Audi A6 met turbo injectie en lichtmetalen velgen. Maar we kochten de auto toch en gek genoeg reden we er zonder problemen in en hadden de auto zelfs bij John in onderhoud. Nooit iets aan de hand. Wij tevreden, John tevreden.

Willy Wortel

Toch zitten we niet meer bij Discount John. We hebben nu een Renault en "daar heppie een computer voor nodig om er achter te komme dat 'ie olie lekt. Ik ben een sleutelaar, geen Willy Wortel", zegt John.

Ik zit dus nu inmiddels bij een dealer die wél verstand heeft van computers. Hij is net zo betrouwbaar als John en twee keer zo duur. Automatisering levert niet altijd geld op.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieData & AI

    Spoelstra spreekt: Dokter Watson

    Computable.nl
    OpinieSecurity & Awareness

    Spoelstra spreekt: Ongesteld

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: Surinamer

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: E-mailcultuurbarbaren

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: Sonja Bakker

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    Spoelstra spreekt: Wii

    Eén reactie op “Spoelstra spreekt: Discount John”

    1. Hans Voss schreef:
      30 oktober 2008 om 08:40

      Automatisering levert ook in dit geval wel degelijk geld op. Voor de dealer.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs