Osudio heeft een platform opgeleverd dat alle digitale touchpoints makkelijk kan ontsluiten. Sligro heeft het fundament gelegd voor alle wensen die een horecagroothandel van de toekomst zou kunnen hebben, ook zaken als apps en voice. Binnen het project zit een veelzijdigheid aan de gebruiksscenario’s. Sligro wordt bijvoorbeeld voor Heineken het bestelloket voor de gehele Nederlandse horeca en doet ook de logistiek en facturering, maar dezelfde site bedient ook de horecabaas die herhaalorders plaatst en ook de chef die inspiratie zoekt voor nieuwe recepten en direct de inkopen wil doen. De meer ambulante koper zal liever met een mobiele app werken. Dat wordt technisch mogelijk in de nieuwe opstelling.
Op termijn wil de Sligro Food Group zijn platform ook kunnen inzetten om externe partijen hun diensten er te laten aanbieden. Binnen dit marktplaatsmodel zouden bijvoorbeeld energieleveranciers, uitzendbureaus voor horeca of bezorgdiensten er hun diensten aan Sligro’s klanten kunnen aanbieden. Het bedrijf realiseerde in de eerste negen maanden van 2020 een omzet van 1,5 miljard euro. Nagenoeg alle bezorgomzet wordt online besteld. Omgerekend betekent dat dat 70 procent van het groepsvolume van digitale kanalen komt, ruim een miljard euro. Sligro Food Group is in termen van e-commerceomzet een van de grootste webwinkels aan het worden. Die ontwikkeling verliep vrij onzichtbaar, omdat het zich in het b2b-domein afspeelt.
Computable.nl over Computable
Baan en Nederlof: we zitten midden in een revolutie
Computable vervolgt onderzoek securitybudgetten
Ontwikkelaars blij met én sceptisch over ChatGPT
Computable Kerstpuzzel 2022: 'Wederom een genoegen'
Computable past hoofdjury Awards 2023 aan
Nederland quantumland: tien topartikelen in 2022
De meest gelezen bijdragen van experts in 2022
De best gelezen achtergronden van 2022
Degelijk derde kwartaal 2022 Nederlandse ict-overnames