Aeres Tech liep al langer met het idee om een dergelijke studio te bouwen, maar het coronavirus bracht de bouw in een stroomversnelling. Het systeem waarmee in de studio wordt gewerkt, zorgt voor de broodnodige interactie met de leerlingen. Je kunt bijvoorbeeld ermee chatten, polls houden en de deelname per leerling analyseren. Op de wanden die zijn bekleed als greenscreen worden filmpjes, 3D-modellen en stroomschema’s geprojecteerd. Er zijn vier vaste cameraposities, een regiekamer en een lichtplan voor achttien lampen.
De volgende stap is dat er een 3D-tekening van een trekker wordt ingeladen en dat een student thuis met een ‘smart glass’ en twee joysticks zelf aan de trekker kan sleutelen. Op termijn komt daar ook augmented-reality-techniek bij. Dan kunnen leerlingen thuis een vr-bril opzetten, om zo dicht mogelijk bij de realiteit te komen. Toch vervangen de hightech lessen en trainingen de praktijk niet helemaal. Dat zou de kwaliteit van de opleiding ook niet ten goede komen. Sommige dingen moet je in het echt zien of vast kunnen houden om te snappen hoe het werkt.’
Computable.nl over Computable
Tips (5!) bij zoektocht naar nieuwe saas-applicatie
Sanderink opent groot juridisch tegenoffensief
Lees nu het 'gewelddadige' Computable-magazine!
Amsterdam bekijkt ban op Chinese camera’s
The High Performers: Van Bommel en Mulder
Zweden-IJsland slagvaardigst bij Navo-cyberoefening
Jaarbeurs Utrecht verwelkomt Cybersec Netherlands
Doe mee! HvA zoekt beste ai-innovaties van 2023
Cybersec Europe wordt steeds internationaler
Branche en politie strijden samen voor schone hosting