Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM en Salesforce bieden AI-oplossing

08 maart 2017 - 10:59ActueelData & AIIBMSalesforce
Christel Dieleman
Christel Dieleman

De Amerikaanse bedrijven IBM en Salesforce leveren gezamenlijk oplossingen op het gebied van artificial intelligence (ai). Binnen deze samenwerking zullen IBM Watson, het ai-platform voor bedrijven van IBM, en het Einstein-platform, de ai-oplossing van Salesforce, met elkaar worden verbonden. Dit om nieuwe niveaus van intelligente klantinteractie mogelijk te maken voor onder meer verkoop, service en marketing. De integratie moet vanaf juni 2017 een feit zijn.

‘Nieuwe inzichten van Watson worden direct geladen op het crm-platform van Salesforce. Hierdoor kunnen gebruikers klantinzichten uit Salesforce Einstein combineren met gestructureerde en ongestructureerde data over bijvoorbeeld het weer, de gezondheidszorg, financiële dienstverlening en detailhandel, die Watson uit een groot aantal bronnen haalt. Watson en Einstein analyseren deze data en geven aanbevelingen voor het verdere beslissingsproces en het behalen van optimaal succes bij en voor klanten’, aldus beide bedrijven.

Ai-platforms

Salesforce Einstein levert automatisch suggesties en aanvullingen op basis van historische klantgegevens, e-mails, streams uit social media, afbeeldingen op internet, data uit Salesforce Chatter, agenda, e-commerce en zelfs IoT-signalen. Het platform is multi-tenant, wat inhoudt dat middels machine learning het inzicht van de ene klant wordt gebruikt om de ai-tool ook voor andere klanten krachtiger te maken. Omdat Salesforce miljoenen gebruikers heeft die dagelijks informatie invoeren, kunnen er allerlei dwarsverbanden worden gelegd en is de Einstein-software in staat betere modellen voor verkoop, service en marketing te ontwikkelen.

Watson van IBM is een platform voor rekenkracht, webdiensten en ontwikkelomgevingen dat als clouddienst wordt geleverd. Het omvat publiekelijk beschikbare toepassingen zoals het omzetten van tekst naar spraak en spraak naar tekst, beeldherkenning, het aantonen van samenhang tussen documenten en tools om de hiërarchie te bepalen van documenten over hetzelfde onderwerp.

Meer over

Business IntelligenceKunstmatige intelligentieSalesforce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Supercomputer Watson vervangt verzekeringspersoneel

    ActueelCloud & Infrastructuur

    BMW Group zet IBM Watson in bij IoT-onderzoek

    Nieuw kantoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM steekt 178 miljoen euro in Watson IoT-kantoor

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce komt met AI-platform Einstein

    AchtergrondData & AI

    Marc Teerlink (IBM): Watson is geen supercomputer

    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM lanceert Power Systems Server met ai-chip

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs