Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft promoot Office 365 via Gmail Man

02 augustus 2011 - 09:10ActueelCloud & InfrastructuurGoogleMicrosoftYouTube
Witold Kepinski
Witold Kepinski

Microsoft neemt in een video de zakelijke versie van Google Gmail op de korrel. In het reclamefilmpje om Office 365 te promoten doet een opvallende postbode zijn ronde, waarbij de man het niet zo nauw lijkt te nemen met het briefgeheim.

Het filmpje wordt verspreid via sociale netwerksites, zoals Twitter, en begint met de aankondiging: 'The following scene represents the opposite experience of Office 365.' Microsoft gaat hiermee frontaal in de aanval met Google om het nieuwe Office 365 te promoten en steekt in de video de draak met het concurrerende programma Google Apps for Business.

De postbode is geen gewone brievenbezorger, maar luistert naar de naam 'Gmail Man'. Volgens de video is hij een echte snuffelaar die de poststukken analyseert om zo de ontvangers ongevraagd advies te verstrekken. Als die de vraag stellen of dat zomaar kan, antwoordt Gmail Man: 'Who cares!'

Menigeen zal bedenkingen hebben bij deze promotievideo. Office 365 is namelijk alleen beschikbaar voor bedrijven, waardoor het geen gerichte advertenties verstrekt. De zakelijke versie van Gmail (Google Apps for Business) toont ook geen advertenties, in tegenstelling tot het gratis Gmail, dat voor particulieren op die markt is. Microsoft heeft voor deze markt Windows Live, dat ook gewoon gerichte advertenties toont.

In samenwerking met Datanews

https://www.youtube.com/watch?v=OrkAuwaoFGg

Microsoft promoot Office 365 via Gmail Man

Meer over

Office

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    50.000 bedrijven testen Office 365

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Canon, Eneco en DSM nemen Office 365 af

    Microsoft
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft brengt Office 365 op de markt

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Microsoft zet met Office 365 stevig in op de cloud

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Office 365 testversie is gratis beschikbaar

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft Office 365 op Blackberry-smartphone

    Eén reactie op “Microsoft promoot Office 365 via Gmail Man”

    1. Peter schreef:
      2 augustus 2011 om 15:08

      Microsoft (en andere grote IT-bedrijven) maken wel vaker vergelijkende filmpjes. Wie kent niet de filmpjes die een Mac en een PC vergelijken. Maar verschillen worden daar hooguit opgeblazen. Er wordt normaal geen totaal verschillende producten vergeleken. Dat zie je eigenlijk alleen als het vergelijkende bedrijf zich vlak voor de afgrond bevindt en in een laatste stuiptrekking probeert te redden ten koste van een concurrent. Ik geloof niet dat Microsoft zich in die situatie bevindt. Wat het zeer vreemd maakt.

      Aan de andere kant moet je het ook zien als een flimpje voor de achterban. Waarschijnlijk was het nooit de bedoeling geweest om openbaar te maken en was het als entertainment bedoeld op de conferentie.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs