Advocatenkantoor en startup bouwen corona-chatbot

Dit artikel delen:
Robot

De Belgische overheid bereidt zoveel steunmaatregelen voor dat bedrijven, getroffen door Covid-19, door de bomen het bos niet meer zien. Het advocatenkantoor Crowell & Moring heeft in samenwerking met Lawren.io een virtuele assistent klaar die ondernemingen de meest up-to-date informatie geeft.

De applicatie is gratis te gebruiken via de website van het advocatenkantoor en biedt heel informatie aan die de ondernemer op de goede weg zit. Wie daarnaast juridisch advies op maat nodig heeft, kan contact opnemen met Crowell & Moring zelf.

‘Covid-19 evolueert snel en dat doen ook de maatregelen die de overheid neemt in verband met dit virus’, zegt Emanuel Plasschaert, partner bij Crowell & Moring. ‘In de lawine van informatie die beschikbaar is, wordt het voor sommige ondernemers steeds moeilijker om uit te maken welke berichten up-to-date zijn en welk nieuws verouderd is. Elk nieuw bericht betekent ook andere juridische implicaties. Met deze virtuele assistent, vind je antwoorden op de vele  vragen die bedrijven zich stellen rond sluiting van onderneming, tijdelijke werkloosheid, telewerk, schorsing of beëindiging van contracten, steunmaatregelen en dergelijke.’

De chatbot wordt gemaakt in samenwerking met Lawren.io, legaltechbedrijf dat vaker voor advocatenkantoren werkt. Het zorgt bijvoorbeeld voor het digitaliseren van intakegesprekken, het automatiseren van contractopmaak of het creëren van een juridische self-help desk.

‘Legaltech staat in België nog in de kinderschoenen, maar we zien steeds meer kantoren die evolueren naar digitale technieken om efficiënter te kunnen werken’, zegt ceo Dries Wijnen. ‘Crowell & Moring en ons bedrijf zagen in de vele vragen omtrent Covid-19 en het antwoord dat we daarop kunnen bieden, een gelegenheid om aan te tonen waar de sterkte van legaltech nu ligt. In crisistijd is snelheid en betrouwbaarheid cruciaal. Berichtgeving is niet altijd honderd procent betrouwbaar. Je kan vandaag ook steeds minder het verschil maken tussen wat echt en wat nepnieuws is. Zo’n virtuele assistent is dan een mooie oplossing om snel en efficiënt aan betrouwbare informatie te komen.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Computable NEXT: voor en over tech-startups

Computable NEXT biedt een overzicht van Nederlandse tech-startups en geeft een inkijkje in de bedrijfsontwikkelingen die kenmerkend zijn voor deze jonge ondernemingen.


Vacatures Computable Next

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-03-26T09:25:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.