Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

McGregor en Kone in zee met Salesforce

30 november 2016 - 09:593 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurSalesforce
Rik Sanders
Rik Sanders

Salesforce, leverancier van online software voor klantrelatiebeheer, meldt dat modeketen McGregor zijn Commerce Cloud heeft gebruikt voor de realisatie van zijn nieuwe online winkel. Liftfabrikant Kone zet de Cloud Lightning-dienst van Salesforce in om de klantenservice op een hoger niveau te brengen.

Modeketen McGregor, in 1921 in New York opgericht, is sinds deze zomer onderdeel van de Doniger Fashion Group, dat naast McGregor merken als Gaastra en Adam in zijn portfolio heeft. Het bedrijf claimt dat met de implementatie van de responsieve website een conversiestijging (dat websitebezoekers tot aankoop overgaan) is gerealiseerd van 40 procent. Onder mobiele bezoekers van de winkel steeg de conversie zelfs boven de 120 procent.

Dankzij Salesforce Commerce Cloud hoeft McGregor geen desktop- en mobiele website apart te onderhouden. Ook de laadtijd is fors verbeterd; het modemerk ziet dat bezoekers hierdoor langer op de website blijven, meer pagina’s bekijken en een hoger engagement tonen. Ook de nieuwe mogelijkheden voor de toepassingen van visuele content zijn belangrijk bij de keuze voor de software van Salesforce. Ook gaat de modeketen de nieuwe website uitbouwen met extra functionaliteiten, zoals promotiemogelijkheden en voorspellende intelligentie.

Kone

De in 1910 gestarte Finse lift- en roltrapfabrikant Kone zet software van Salesforce in om klanten een betere service te verlenen. Daarbij gaat het zijn liften en roltrappen voorzien van sensoren om ze geschikt te maken voor internet of things (IoT). Kone gaat gegevens van IoT-verbonden apparatuur naar Salesforce verzenden ter verbetering van de beschikbaarheid en kwaliteit van het onderhoud en de bewaking op afstand.

De apparatuur van Kone verplaatst dagelijks meer dan een miljard gebruikers. Het bedrijf draagt zorg voor het onderhoud voor ruim een miljoen liften en roltrappen. Kone maakt momenteel gebruik van een combinatie van op maat ontwikkelde en legacy-oplossingen voor zijn onderhoudsactiviteiten.

IoT

De fabrikant heeft al Salesforce Sales Cloud Lightning in gebruik en gaat nu ook Service Cloud Lightning en Field Service Lightning wereldwijd inzetten om klanten te voorzien van snellere, slimmere en sterker gepersonaliseerde service. De online software van Salesforce vormt daarmee het centrale punt van de werkzaamheden van het servicepersoneel van Kone. Het platform zal daarnaast voor een forse reductie moeten zorgen van het huidige complexe samenspel van interfaces en systemen.

Service Cloud Lightning en Field Service Lightning stellen Kone in staat om al zijn servicemedewerkers te verbinden en mobiliseren op basis van één klantenoverzicht. Dit omvat de medewerkers van de klantenservice, de meldkamerspecialisten en ruim twintigduizend technici op klantenlocaties die rechtstreeks vanaf hun mobiele apparaten toegang nodig hebben tot actuele klantengegevens.

De onderhoudsdata die worden verzameld via de met het internet verbonden apparatuur van Kone worden naar de Service Cloud Lightning-dienst verzonden, zodat het servicepersoneel sneller kan reageren op problemen. De fabrikant verwacht dat het de komende jaren meer dan een miljoen van zijn liften en roltrappen hiermee te verbinden.

Meer over

Salesforce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    T-Systems zet SAP Kone volledig in de cloud

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Roltrap- en liftonderhoud Kone in Orange-cloud

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    PQR moderniseert IT-omgeving McGregor

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs