Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Salesforce zet in op spraakgestuurd werken

03 oktober 2018 - 09:05ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
Suzanne Martens
Suzanne Martens

Salesforce zet in op spraakgestuurd werken. Daarvoor introduceert het Einstein Voice Assistent. Deze spraakassistent laat gebruikers via spraak data inspreken. De zogeheten natural language processing (nlp) herkent de informatie en actiepunten en voegt dit toe aan Salesforce. Volgens de crm-leverancier kunnen werknemers hierdoor slimmer werken.

Dat maakt Salesforce bekend tijdens Dreamforce, de jaarlijkse gebruikersconferentie van de crm-leverancier die vorige week in San Francisco plaatsvond. Tijdens deze conferentie geeft Qingqing Liu, hoofd Mobile Architect bij Salesforce, een demonstratie van het nieuwe product.

‘Spraakherkenning verandert de manier waarop we werken fundamenteel’, vertelt Liu. ‘Wij zien spraakherkenning als de volgende generatie van interfaces om met Salesforce te communiceren, bijvoorbeeld door actiepunten na een salesgesprek toe te voegen. Dit stelt gebruikers in staat om sneller data toe te voegen, wat de productiviteit verhoogt.’

3 toepassingen

Liu vertelt dat de Einstein spraakassistent nu is ingericht op drie toepassingen. ‘Ten eerste kunnen gebruikers via de Salesforce mobiele applicatie een update over een klantgesprek dicteren. Dit wordt vervolgens via stemherkenningstechnologie omgezet in tekst. Dat is mooi, maar met de natural language processing (nlp) van Einstein gaan we nog een stap verder. Deze technologie kan onder meer genoemde klanten, locaties en acties interpreteren en integreert dit vervolgens naar de Salesforce-omgeving.’ Deze optie is volgens haar vooral handig wanneer medewerkers net uit een verkoopgesprek komen en de informatie onderweg kunnen invoeren. 

Verder kunnen Salesforce-gebruikers hun gepersonaliseerde dagprogramma (daily briefing) oproepen. ‘Dit geeft hen inzicht in de belangrijkste Salesforce-statistieken zoals verkoopkansen en -prioriteiten. Bovendien biedt het managers inzicht in de statistieken van het team.’ Tot slot krijgen gebruikers via spraakopdrachten toegang tot de Einstein Analytics-dashboards.

Stem-bots

Naast de Einstein Voice Assistant introduceert Salesforce ook de Einstein Voice Bots. Hiermee kunnen Salesforce-gebruikers maatwerk spraakgestuurde interacties ontwikkelen of een eigen stem-bot aan hun dienstverlening toevoegen. De Einstein Voice Bot is te koppelen aan Google Assistent en Amazon Alexa.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Salesforce gaat apps ontwikkelen voor iPad en iPhone

    Contract ondertekenen
    ActueelData & AI

    Salesforce neemt Datorama over

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Salesforce koopt Mulesoft voor 6,5 miljard dollar

    AchtergrondCarrière

    Wie wil er niet werken voor Salesforce?

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Spraak opent deur naar zakelijke mogelijkheden

    Eén reactie op “Salesforce zet in op spraakgestuurd werken”

    1. Jan Geluk schreef:
      3 oktober 2018 om 12:39

      Wordt het werken in de kantoortuin nog gezelliger, met al die “insprekers” om je heen…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs