Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuw crm-systeem kwelt Brussels waterbedrijf

25 november 2022 - 11:15ActueelOverheid
Diederik Toet
Diederik Toet

Vivaqua, het leidingwaterbedrijf van het Brussels gewest, kampt met problemen na de omschakeling naar nieuw systeem voor klantrelatiebeheer (crm). De problemen zijn zo groot, dat de organisatie veel facturen al maanden niet kan versturen en nu zelfs geld moet lenen om personeel te betalen. Dat melden diverse media.

Ongeveer een jaar geleden stapte Vivaqua over op een nieuw crm-systeem. Maar de software werkt nog steeds niet goed. De oorzaak ligt in de migratie van klantgegevens. Bij de overzetting naar het nieuwe systeem zijn grote problemen opgedoken, vertelt een woordvoerder aan De Standaard. ‘Daardoor zijn de gegevens van tienduizenden klanten niet correct overgeplaatst.’

Er komt een interne audit om de oorzaak te achterhalen en om te kijken of het bedrijf de leverancier van het nieuwe crm-systeem aansprakelijk kan stellen. De naam van de leverancier is tot dusver buiten de media gehouden.

Voorschotfacturen

Door de aanhoudende softwareproblemen kan het bedrijf naar ongeveer een kwart van de klanten al maanden geen tussentijdse voorschotfacturen en eindafrekeningen sturen. Het gaat om zo’n 90.000 aansluitingen, in de negentien Brusselse gemeenten en vier gemeenten in Waals-Brabant.

Doordat minder facturen worden verstuurd, komt ook minder geld binnen. Dit zou leiden tot problemen bij de begroting, aldus de woordvoerder. Om medewerkers en onderaannemers te kunnen betalen, moet Vivaqua leningen afsluiten.

Bovendien blijven veel reguliere administratieve aanvragen liggen, weet De Standaard. Klanten die inmiddels zijn verhuisd, ontvangen op hun oude adres nog steeds facturen. Hierdoor raakt ook de helpdesk overbelast. ‘We krijgen veel berichten en telefoontjes van ontevreden klanten, wat tot extra druk op de administratie leidt.’

Meer over

HelpdeskIT-auditing

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Vlaams Parlement zoekt ciso

    ActueelOverheid

    Kort: VS en China verlagen heffingen, Anti-ransomware-dag, oudere doolt door zorg-apps en…

    Saba, eiland, Caribisch
    ActueelCarrière

    Kort: Postcodes voor Caribisch Nederland, LAI uit Schiedam beste HPE-opleider, Gates fakkelt Musk af

    ActueelOverheid

    Dictu sluit applicatiecontract met CGI, IBM, Sogeti, Sopra Steria, TCS en Circle8

    DDoS-aanval
    ActueelOverheid

    Kort: Stijging symbolische cyberaanvallen, nieuwe ceo GTIA, cijfers Wolters Kluwer

    ActueelOverheid

    Ministerie BZK negeert advies AcICT over stilleggen Digipoort

    Eén reactie op “Nieuw crm-systeem kwelt Brussels waterbedrijf”

    1. Thomas Neirynck schreef:
      30 november 2022 om 08:29

      We zien dit voortdurend gebeuren. Het probleem zit hem al bij de data input. Hoeveel van de data tijdens salesgesprekken komt in het CRM? JUIST. Een CRM is niet gebouwd om voor een sales input vanuit een gesprek te doen. Het is een backoffice tool. Vandaar dat men beter een goede front office tool gebruikt. Groeten Thomas van SalesNote

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs