Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Handen

Adobe voegt intelligentie aan clouddiensten toe

22 maart 2017 - 10:26ActueelCloud & InfrastructuurAdobeMicrosoft
Rik Sanders
Rik Sanders

De Amerikaanse ontwerpsoftwaremaker Adobe biedt de markt een nieuw portfolio van clouddiensten aan, dat bedrijven helpt in hun marketingstrategie. De zogeheten Adobe Experience Cloud bestaat uit een combinatie van marketingdiensten, advertentie-ondersteuning en data-analyses, en draait op het Adobe Cloud Platform. Voor de ontwikkeling van het portfolio heeft Adobe gebruikgemaakt van kunstmatige intelligentie en machine learning.

De marketingclouddiensten van Adobe bestaan uit Adobe Experience Manager, Adobe Target, Adobe Campaign, Adobe Social en Adobe Primetime. Volgens het softwarebedrijf helpen deze diensten marketeers meer inzicht te krijgen in klantervaringen en campagnes te ontwikkelen en beheren.

De zogeheten Adobe Advertising Cloud is een oplossing voor het beheer van advertenties op traditionele televisie en digitale kanalen. Het combineert de functionaliteit van Adobe Media Optimizer en het recent aangekochte TubeMogul.

De Adobe Experience Cloud bevat verder een ‘customer intelligence motor’ die klantdata integreert, analyseert en beheert. Deze dienst is bijvoorbeeld in te zetten voor een gedetailleerde publiekssegmentatie via alle marketingkanalen.

Adobe Summit

Tijdens de Adobe Summit, deze week in Las Vegas, kondigde de softwaremaker ook aan dat de afgelopen september aangekondigde samenwerking op het vlak van klantervaringen met Microsoft de eerste vruchten afwerpt. Er ligt nu een eerste gezamenlijke aanbod van oplossingen dat ondernemingen helpt om meer te halen uit campagnes en klantervaringen (via meerdere verkoopkanalen). Het aanbod is gebaseerd op de Adobe Experience Cloud en Microsoft Azure, Dynamics 365 en Power BI.

Daarnaast kondigen de bedrijven aan dat zij samenwerken aan een open industriestandaard voor het definiëren en uniformeren van marketing-, verkoop- en services-data, om meer consistentie te krijgen in de verwerking van digitale ervaringen.

Meer over

ECMKunstmatige intelligentie

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    security
    AchtergrondSecurity & Awareness

    ‘Adobe’s datalekschikking schudt de markt wakker’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Adobe wekt oude Bauhaus-lettertypes weer tot leven

    Virtual reality
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Adobe koopt VR-plugin van Mettle

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs