Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Toucan Toco focust op groei in Noord-Europa

24 juli 2020 - 09:323 minuten leestijdActueelData & AIISSToucan Toco
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Toucan Toco ziet mogelijkheden voor groei in Zweden, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het bedrijf gaat zich overigens organiseren op basis van verticale markten en niet langer op regio. Applicaties zijn volgens het bedrijf grenzeloos, net als klanten als Renault, ISS en Sodexo.

Dit vertelt Yann Toutant, country manager Benelux bij Toucan Toco. Ook benadrukt hij dat het bedrijf zich gaat organiseren op basis van verticale markten. ‘Applicaties zijn grenzeloos en de gebruikers en teams van onze klanten zoals Renault, ISS en Sodexo zijn dat ook. Door klanten met teams met diepgaande expertise van de branche te bedienen kunnen we beter tegemoetkomen aan hun sectorspecifieke behoeften.’ Ook geeft Toutant aan dat de onderneming in Nederland in 2023 vijftigduizend gebruikers wil hebben bij tweehonderd klanten.

Focus op Nederland

De belangrijkste focus in de Benelux is volgens hem op dit moment dan ook de Nederlandse markt. ‘We merken dat organisaties hier al verder zijn met dataprojecten en open staan voor het beschikbaar maken van data en inzichten voor alle medewerkers. Daarom is het voor ons heel interessant om hier te starten.’ Op dit moment werkt de onderneming met vijf gecertificeerde partners in ons land: Accenture, BearingPoint, Capgemini, Growteq en PwC.

Dagelijkse update

Wat betreft de gevolgen van corona merkt de Benelux-directeur op dat veel bedrijven meer dan ooit de vinger aan de pols willen houden. ‘Dit betekent dat ze niet maandelijks willen weten hoe ze ervoor staan, maar liever wekelijks of dagelijks. Men moet snel kunnen bijsturen en inspelen op de situatie. De dashboards binnen ons platform kunnen binnen enkele uren de inzichten daarvoor leveren. Ook het feit dat iedereen thuiswerkt en organisaties en teams verspreid werken over veel verschillende locaties betekent dat de beschikbaarheid van data en inzichten nog belangrijker zijn geworden. We hebben dan ook geen klanten verloren, maar gezien dat de vraag naar onze oplossingen juist toenam. We hebben zelfs nieuwe collega’s aan ons team kunnen toevoegen.’  

Ook wijst hij erop dat het bedrijf vorig jaar nog een investering van 12 miljoen euro binnenhaalde. ‘Daarvoor draaide onze onderneming zes jaar op eigen kracht en is altijd scherp op kosten gelet. Deze combinatie maakt dat we een stevige basis hebben om ook tijdens deze periode verder te groeien.‘ Tot slot geeft Toutant aan dat de onderneming in 2025 wereldwijd leider wil zijn in datastorytelling-platformen.

Toucan Toco

Toucan Toco is opgericht in 2014 heeft inmiddels kantoren in de Benelux, Frankrijk, Spanje, Italië en Amerika. Onder de ruim honderd klanten die gebruikmaken van de oplossingen, bevinden zich onder meer Heineken, l’Oréal, Sodexo en Renault Nissan. In november 2019 ontving het bedrijf in een eerste investeringsronde 12 miljoen euro groeikapitaal.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    financiering geld investering groeikapitaal euro
    ActueelData & AI

    Capgemini ziet brood in Toucan Toco

    Yann  Toutant
    ActueelCarrière

    Yann Toutant is directeur Toucan Toco Benelux

    Investering
    ActueelData & AI

    Balderton Capital steekt 12 miljoen in Toucan Toco

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs