Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Den Haag zet WhatsApp in na proef

08 juli 2016 - 10:04ActueelInnovatie & Transformatie
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De gemeente Den Haag gaat berichtendienst Whatsapp inzetten voor de communicatie met inwoners en bezoekers. Na een proefperiode heeft de gemeente besloten om Whatsapp permanent in te zetten bij het contact met inwoners en bezoekers.

Den Haag heeft samen met aanbieder van online klantenservicesoftware Livecom onderzoek gedaan naar de belangstelling onder de Haagse bevolking om de gemeente te kunnen benaderen via Whatsapp. De gemeente ontving positieve reacties van medewerkers en gebruikers.

De gemeente Den Haag maakt voor de communicatie tussen medewerkers en burgers al langer gebruik van chat-functionaliteit in de klantcontactomgeving van Livecom. De verwachting van de gemeente was dat dit chatverkeer zou afnemen als mensen Whatsapp zouden gaan gebruiken. Volgens Livecom is het chatverkeer nagenoeg gelijk gebleven en is er een volledig nieuw klantcontactkanaal ontstaan.

Procesmanager Luuk Sonnen van de gemeente Den Haag ziet dit als een positieve uitkomst van de pilot. ‘Zo kan de gemeente meer mensen helpen. Whatsapp als dienstverleningskanaal staat in onze visie voor aansluiting bij de tijdgeest, een hechte relatie met burgers en een snelle, duidelijke en makkelijke dienstverlening. De inwoners van onze stad waarderen dit’, aldus Sonnen.

Mail, chat, whatsapp

Livecom International is sinds 2003 een aanbieder van online klantenservicesoftware en maakt deel uit van de Artilium Groep. De online klantcontactomgeving stelt medewerkers in staat om meerdere kanalen, zoals telefonie, mail, chat en Whatsapp, gelijktijdig te bedienen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ABN Amro koppelt iDeal aan WhatsApp

    Computable.nl
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Den Haag doet onvoldoende aan open source

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    ‘BlackBerry krijgt dreun van WhatsApp en Facebook’

    Start-ups
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Den Haag lokt innovatieve start-ups

    Zorg
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IQ Messenger bouwt ‘WhatsApp’ voor zorg

    AchtergrondSoftware & Development

    Huurteam Den Haag werkt met app op iPad

    Eén reactie op “Den Haag zet WhatsApp in na proef”

    1. Johan Duinkerken schreef:
      11 juli 2016 om 06:38

      Heb hier een beetje de pee in want je ziet steeds meer overheden/organisaties die commerciële partijen gebruiken voor connectiviteit en zich dus mede schuldig maken dat de samenleving zich wel erg veel richten naar grote ICT multinationals met een niet onbesmet track record en een verdienmodel wat niet aansluit bij overheden.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    ‘Echte oplossingen om dagelijks te geb...

    IFS Connect, het jaarlijkse event van bedrijfssoftwareleverancier IFS, draait dit jaar volledig om Industrial AI. Het bedrijf ontvangt zijn gasten...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs