Protime-dochter Strobbo verovert Europa

OnlineWerkrooster, specialist in software voor personeelsplanning, zet de stap van België naar Nederland, Frankrijk en Luxemburg. Mede hierdoor gaat de Lommelse scale-up, onderdeel van workforce management-leverancier Protime, verder onder een nieuwe naam: Strobbo.

OnlineWerkrooster werd in 2016 opgericht in Lommel door Nick Geys en Bert Neels. De Belgische scale-up wil de volledige administratie voor personeelszaken – van personeelsplanning tot uitbetaling – automatiseren. Hierbij wordt rekening gehouden met planningen uit het verleden, maar ook met factoren zoals het weer, de geplande omzet of binnenkomende reservaties.

Twee jaar geleden werd OnlineWerkrooster overgenomen door Protime, specialist in workforce management-oplossingen. Het bedrijf opereert vandaag nog altijd grotendeels onafhankelijk.

Internationaal

De voorbije drie jaar verdubbelde het klantportfolio tot meer dan 1.200 horeca- en retailbedrijven, de doelgroep van het bedrijf. Vandaag heeft Strobbo bedrijven zoals McDonald's, KFC, Centerparcs, Neckermann, KRC Genk als klant.

Dankzij de overname is het bedrijf naar eigen zeggen in staat om zijn internationale ambities waar te maken in de landen waar Protime al een sterke positie heeft uitgebouwd, te beginnen met Frankrijk, Nederland en Luxemburg. Daarom de nieuwe naam Strobbo.

Strobbo, dat 23 medewerkers telt, zal zich toeleggen op het beheer van de sterk wisselende planningen voor flexibel personeel in voornamelijk de horeca-, retail- en evenementensector. ‘Bij dergelijke personeelsplanning komt heel wat kijken. Dit geldt zeker voor sectoren zoals de horeca en de retail, die vaak flexibel personeel nodig hebben’, stelt Nick Geys, zaakvoerder en mede-oprichter bij Strobbo. ‘Steeds meer werknemers willen hun werktijd zelf indelen en willen zichzelf snel en eenvoudig ‘aan en af kunnen switchen’, terwijl ze toch bij de werkgever in de spotlight blijven staan.’ 

De coronacrisis stelde de horeca- en retailondernemers voor ongekende uitdagingen, van nieuwe diensten (als afhalingen) tot aanpassingen bij de opstart uit de lockdown. ‘In het nieuwe normaal kunnen ondernemers ook niet wachten tot het eind van de maand om te weten of ze voldoende winst maken. Daarom stellen wij een dashboarding-module ter beschikking die ze kunnen koppelen aan bijvoorbeeld hun kassasysteem’, aldus Geys.
x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Vacatures Digital Workplace

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-07-13T10:19:00.000Z William Visterin
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.