De internetsector mag dan in een dip zitten, AOL Time Warner heeft juist de wind in de rug. Zowel de inkomsten uit (online) advertenties als uit abonnementen zijn sterk toegenomen.
De omzet van de mediagigant bedroegen over het eerste kwartaal 9,1 miljard dollar. Dat is een stijging van 9 procent vergeleken met de pro-forma inkomsten van 8,3 miljard dollar over dezelfde periode vorig jaar. De winst voor rente, belasting en afschrijvingen steeg in dezelfde periode met 20 procent naar 2,1 miljard dollar.
De onlangs afgeronde fusie tussen AOL en Time Warner, die in januari 2000 werd aangekondigd, heeft beide partijen tot dusverre geen windeieren gelegd. Een van de voordelen van de fusie is de kostenbesparing die eruit voortkomt. Zo bespaart AOL Time Warner kosten door internetsites van Time Warner op AOL-servers te laten draaien. Bovendien zijn callcenters voor klanten samengevoegd, hetgeen overigens ten koste ging van 2400 arbeidsplaatsen. Een ander winstpunt van AOL Time Warner is, dat het concern relatief gezien veel betalende abonnees telt. Dit geldt onder meer voor de internetprovider CompuServe, dat honderd procent dochter is van AOL.