CA wil mkb- en consumentenmarkt op

Computer Associates kondigde gisteren op de CA-World een aantal producten aan die zijn bedoeld voor kleinere ondernemingen en zelfs voor consumenten.

Het gaat daarbij vooral om producten uit de Unicenter-reeks en Brightstor-divisie. Twee van de vier CA-bedrijfsonderdelen. De andere twee zijn eTrust (beveiligingsbeheer van internethandel) en Jasmine (alles dat met databases en het management ervan heeft te maken).
Brightstor is het merk van alle producten die te maken hebben met opslag(beheer), Unicenter regelt systeem-, netwerk- en applicatiebeheer. Kleinere ondernemingen die via het web zakendoen hebben behoefte aan simpele, doeltreffende oplossingen voor beveiliging en opslag van informatie. CA ziet daar een nieuwe markt voor zichzelf.
Voor een bedrijf dat zijn wortels heeft in het mainframetijdperk en de daarmee gepaard gaande grote ondernemingen is een andere aanpak nodig om die nieuwe markt te bereiken. "Ach", reageert Kumar, "vijf jaar geleden werd ons ook al gevraagd hoe wij als mainframe-toko dachten de markt te gaan betreden voor gedistribueerde omgevingen. Inmiddels halen we bijna de helft van onze omzet uit producten voor die markt. En dat doen we door innovatief te zijn en goed naar onze klanten te luisteren."

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2001-07-09T00:00:00.000Z Teus Molenaar
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.