Managed hosting door True

Detailhandel loopt warm voor IT

 

Door de toenemende concurrentie en de afnemende marktgroei binnen de detailhandel zien steeds meer detaillisten een sterkere klantgerichtheid als de sleutel tot succes.

Ze veranderen hun manier van werken en gaan over op nieuwe IT-technologieën. Zo zijn ze beter in staat in te spelen op de behoeften van de consument. Dit is de teneur van het Amerikaanse rapportcreating the consumer centric retailer, gebaseerd op onderzoek van Computer Sciences Corporation en Retail Info Systems News.
Veel detaillisten beschouwen een doelgerichte bedrijfsstrategie als een noodzaak om de activiteiten beter af te stemmen op de consument. De inzet van technologieën alsdata warehousing enexecutive information systems worden steeds vaker als belangrijke onderdelen gezien van zo'n bedrijfsstrategie, zo komt uit het onderzoek naar voren. Met deze hulpmiddelen ontwikkelen detaillisten activiteiten, zoals vaste klantenprogramma's, micro marketing enstoremanagers enbuyer workbenches. Ook Internet zien zij als een bruikbaar medium om de consument te bereiken. Hoewel online shopping-programma's nog maar op beperkte schaal op het net te vinden zijn, is de verwachting dat dit aantal de komende tijd flink groeit.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/200921). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×