SAP Nederland wil de kwaliteit van zijn partnerkanaal verhogen. Daartoe raadt het bedrijf het gebruik van Asap (Accelerated SAP), een nieuwe implementatie-methodiek, sterk aan.
Ook grijpt het certificering van de medewerkers aan om meer invloed te kunnen uitoefenen op de manier waarop de SAP-partners op de markt opereren. SAP Nederland wil jaarlijks 30 procent groeien. Het partnerkanaal is van doorslaggevend belang om de groeidoelstellingen te halen.
Met de nieuwe implementatiemethode Asap valt volgens SAP de invoering van R/3 aanzienlijk te versnellen. De financiële modules zijn in twee in plaats van vier maanden te installeren. Onderdeel van Asap is een functiebibliotheek, waaruit in samenspraak met ‘sleutelgebruikers’ de functies worden geselecteerd die een individuele onderneming denkt nodig te hebben. De bibliotheek voorziet bovendien in standaard interfaces met software van derden. Het gaat momenteel om 270 softwareproducten. Zo’n zevenhonderd leveranciers staan op de wachtlijst voor aansluiting.