Excite@Home, de combinatie van webportaal en Internet-toegang-via-de-kabel, meldt dat het op koers ligt om tegen eind dit jaar één miljoen abonnees te hebben. De firma bestaat uit vier takken – Excite, @Home, Matchlogic en Enliven – die allemaal een sterke omzetgroei beleven.
De continuering van deze groei is voornamelijk afhankelijk van de ‘bekering’ van Excite-gebruikers met smalle bandbreedte. Die klanten worden naar het breedbandige kabelnetwerk van @Home gelokt. Voor het bieden van die snelle Internet-toegang is het bedrijf wel afhankelijk van zijn partners, waaronder aandeelhouder AT&T, Cox Communications en Comcast.
Die kabelmaatschappijen moeten hun infrastructuur opwaarderen om de diensten van @Home te kunnen bieden. Berichten doen de ronde dat die partners vrezen dat @Home te snel oprukt, waardoor zij hun bekabeling in sommige regio’s nog niet aangepast hebben.
Het aantal kabelgebruikers is in de Verenigde Staten met 35 procent toegenomen tot 620 duizend in het afgelopen kwartaal. Het aantal huishoudens met dubbele Internet-verbindingen (zoals Isdn) is met twee miljoen gegroeid tot zeventien miljoen. Excite@Home-president Tom Jermoluk bevestigt dat zijn bedrijf gesprekken voert met America Online, Yahoo, Disney/Infoseek en Microsoft over samenwerkingen voor web-inhoud.