Het elektronica-concern probeert onrust in het dealer-kanaal zo veel mogelijk te voorkomen. Daarom is bij de consumentenproducten een splitsing gemaakt tussen productcategorieën met een sterk en wijd vertakt retail-netwerk en relatief nieuwe producten waar dit netwerk minder sterk is. Waar de dealers een belangrijke rol vervullen, zal nauw met hen worden samengewerkt. Vragen van consumenten, die via de website binnenkomen, zullen rechtstreeks aan de dealers worden doorgegeven.
Alleen waar het dealer-netwerk weinig betekenis heeft, zal rechtstreeks aan de consument worden verkocht. De eerste proeven zijn in de Verenigde Staten gedaan met de verkoop via internet van producten zoals de personal digital assistant Nino. Vanaf 1 mei verkoopt Philips in Amerika ook PC-randapparatuur via haar elektronische winkel.
Ook de callcenters, die zich bezig houden met dienstverlening aan de klant, zullen nauw met de websites worden geïntegreerd. Klanten kunnen online hun garantiebewijzen laten registreren of hulp vragen. Hoewel de plaats die elektronische handel bij Philips inneemt, snel groter wordt, liggen ondernemingen als Cisco, Intel en Dell nog straatlengtes voor.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: