Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Insight UMEA president

Insight verbindt klanten met oplossingen

21 oktober 2015 - 08:594 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieAccentureCapgeminiIBMInsight
Teus Molenaar
Teus Molenaar

Dozenschuivers hebben afgedaan, is duidelijk, dus Insight gaat een stap verder: deze wereldwijd opererende wederverkoper neemt de bedrijfsprocessen bij klanten als uitgangspunt en adviseert dan over de technische invulling. Het bedrijf mikt daarbij niet op de top van het bedrijfsleven dat als gewoonlijk wordt bediend door it-dienstverleners als Accenture, IBM en Capgemini, maar op die grote bedrijvenlaag daaronder.

Tijdens de Insight Technology Show in de Passagiers Terminal te Amsterdam licht de EMEA-president de strategische ommezwaai toe. Wolfgang Ebermann gaat in op het thema ‘Unite’ van de partnerbijeenkomst. ‘In de vijfentwintig jaar dat Insight bestaat, zijn er al veel koerswijzigingen geweest. Maar nu, met de opkomst van cloud computing en de noodzaak van organisaties om te besparen op it, is een nieuwe wending nodig. We zijn twee jaar geleden rond de tafel gaan zitten met partijen als Microsoft en Citrix om te kijken hoe we in teamverband de voordelen van hedendaagse informatietechnologie kunnen overbrengen aan onze klanten.’

Scepsis

Ebermann verhaalt van scepsis bij de klanten. ‘Outsourcing heeft vaak niet het kostenvoordeel gebracht dat hen was voorgespiegeld. En nu moeten ze maar weer geloven dat de it-kosten naar beneden gaan met cloud computing. Zij hebben gedegen advies nodig, niet een reseller die hen producten opdringt. Bovendien moeten we veel aandacht schenken aan beveiliging. Gelukkig hebben we samen met onze partners daar de laatste jaren heel hard aan gewerkt. Afgelopen periode hebben we onze mensen met name getraind in het verlenen van diensten die bedrijfsbehoeften vertalen naar kostenefficiënte technologie. Dankzij onze nauwe relatie met hardwarefabrikanten hebben we al het vertrouwen onze klanten. Nu moeten we dat verder uitbouwen op onze rol als ‘trusted advisor’.’

Ebermann zegt dat Insight, met een wereldwijde omzet van meer dan vijf miljard euro, in staat is de leiding te nemen in de ommezwaai van it als kostenpost naar een strategisch middel om bedrijfsresultaten te verbeteren.

Ander spel

Er wordt al jaren gezegd dat 80 procent van het it-budget opgaat aan operationele handelingen. En dat de industrie moet laten zien dat it juist kan bijdragen aan de winstgevendheid van een organisatie. Wat is er nu anders? ‘Cloud computing’, antwoordt Ebermann prompt. ‘Dat zorgt voor een ander spel. Daarom hebben we ons portfolio flink uitgebouwd met cloud-dienstverlening. De moderne werkplek is tijd-, plaats- en apparaatonafhankelijk dankzij bijvoorbeeld hybride clouds. Met dergelijke oplossingen kunnen wij helpen de it-kosten te reduceren.’

Overigens is dienstverlening geen nieuwkomer voor Insight. De onderneming is onder meer sterk geworden door licentie-optimalisatie bij klanten en software asset management. ‘Dat hebben we nu uitgebreid met bijvoorbeeld ondersteuning via een webshop, gekoppeld aan een inkoopsysteem.’

Kloof overbruggen

Ebermann ziet een taak weggelegd voor de reseller om de kloof te overbruggen tussen it-beslissers binnen een organisatie en het topmanagement. ‘Wij gaan hen helpen de business-taal te spreken; technologie is daarvan slechts een afgeleide. Onze mensen zijn getraind om de bedrijfsdoelstellingen en -processen als uitgangspunt te nemen. Dat doen we niet voor de Philipsen en DSM’s op de markt –  we gaan niet concurreren met bedrijven als Accenture -, maar wel voor de laag daaronder en het mkb. Daar is behoefte aan kundig advies van een reseller die wereldwijd opereert, en tegelijkertijd de lokale markt goed kent.’

Ebermann heeft tijdens het evenement overleg gehad met meer dan dertig it-beslissers binnen Nederlandse organisaties. ‘Ze zijn blij dat we deze nieuwe richting zijn opgegaan en willen graag met ons op reis. Dat geldt ook voor de hardware leveranciers met wie we al jaren samenwerken. Alle partijen willen liefst één aanspreekpunt voor hun automatiseringsprojecten. Dat willen wij graag zijn; onze rol als ‘trusted advisor’ invullen volgens de hedendaagse behoeften.’

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Insight neemt cloudintegrator Caase.com over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs