Focus bezorgt Schuberg Philis goed jaarresultaat

Door organisatie-aanpassingen helpt de ict-dienstverlener zijn klanten sneller

Stijging

Ict-dienstverlener Schuberg Philis heeft een goed jaar achter de rug. De omzet steeg in 2018 15 procent tot 68,3 miljoen euro terwijl de nettowinst 1,5 procent toenam tot 3,25 miljoen. Met dank aan het plan dat leidt tot meer schaalbaarheid en focus. Dat meldt het bedrijf uit Schiphol-Rijk in zijn jaarverslag.

De nettowinst bedroeg weliswaar meer dan in 2017, maar is aanzienlijk minder dan de jaren daarvoor. Zo kwam de winst over 2016 nog uit op 4,5 miljoen euro. Volgens de onderneming komt dit voornamelijk door hogere kosten voor het personeel en voor de dienstverlening aan de klanten.

Met ruim tien miljoen euro in kas heeft het bedrijf naar eigen zeggen een gezonde buffer voor werkkapitaal, het geld dat nodig is voor dagelijkse activiteiten en innovatie. Innovatie is een van de belangrijke aspecten waarmee Schuberg Philis zich wil onderscheiden, ook in de markt voor personeel. Net als bij andere bedrijven, is het voor de dienstverlener lastig om voldoende professionals te strikken.

Schaalbaarheid en focus

In 2018 voerde het bedrijf aanpassingen in de organisatie door om zowel de schaalbaarheid als de focus te vergroten. Het doel daarvan is om klantorganisaties sneller te helpen bij hun wensen en verzoeken. Zo werd het afgelopen jaar geïnvesteerd in structurele training en nieuwe vaardigheden. Met Schuberg Philis Labs legde de dienstverlener in 2018 bovendien de basis voor innovatie, kennis en creativiteit die sneller tot proof of concepts leiden.

Een ander focuspunt voor de onderneming betreft de inzet van publiekeclouddiensten, zoals Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure en Google Cloud Platform. Naar eigen zeggen is daar veel vraag naar, zelfs bij organisaties met bedrijfskritische it-onderdelen in gereguleerde markten. Ook softwareontwikkeling en het gebruik van big data en kunstmatige intelligentie (ai) krijgen prioriteit. Hiermee kun je namelijk veel businessprocessen optimaliseren. Op de locatie in Schiphol-Rijk beschkt de ict-dienstverlener een eigen datacenter.

Onder de klanten van Schuberg Philis bevinden zich organisaties als Argenta, KLM, NIBC, Jumbo, Eneco en Heineken. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-07-24T17:03:00.000Z Diederik Toet
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.