Keramiekproducent Villeroy & Boch heeft zijn gehele serverlandschap gemigreerd naar de cloud van clouddienstverlener OVH. De vorige infrastructuuroplossing van het keramiekbedrijf was niet schaalbaar genoeg en kon de groei van e-commerce niet bijhouden.
De oude infrastructuur van Villeroy & Boch kon de hoge verkooppieken van de webshop niet goed aan. De nieuwe cloudoplossing, sinds juni 2015 in gebruik, levert niet alleen betere prestaties maar maakte het voor Villeroy & Boch ook mogelijk om hun dedicated server-cluster volledig te beheren. Met een paar klikken kunnen ze servers nu klonen, upgraden, afsluiten of verwijderen. Zo kan de keramiekproductenproducent te allen tijde aanpassingen maken en daardoor direct inspelen op veranderende klantbehoeften en marktontwikkelingen.
‘Andere redenen om voor OVH te kiezen zijn hun wereldwijde aanwezigheid, de mogelijkheid om nieuwe servers te leveren binnen een paar uur, een eigen Content Distribution Network (CDN) en goede support tijdens de migratiefase’, zegt hoofd internet en e-businessdiensten Pascal Rheinert van Villeroy & Boch.