Managed hosting door True

Functie als ontwikkelaar populair bij starter

Hoogopgeleide ict-starters willen graag aan het werk als informatieanalist of automatiseringsopleider. De starters met een met een technische achtergrond verdiepen zich het liefst in het ontwikkelen van software.

Een groot deel van de starters dat een techniekgerichte ict-studie heeft afgerond, gaat aan de slag als softwareontwikkelaar. Dat blijkt uit gegevens van zusterweekblad Intermediair. De functie is populair bij zowel afgestudeerde hbo'ers als startende academici.

Volgens de gegevens kiezen 41 van de 140 ondervraagde hbo-starters met een afgeronde technische ict-opleiding voor een baan als ontwikkelaar. Ook onder academici is de functie in trek: 58 van de 165 starters in die categorie willen graag softwaretoepassingen bedenken en maken.

Andere populaire starterfuncties voor hoogopgeleide ict'ers zijn die van informatieanalist, automatiseringsopleider en webdesigner.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2826010). © Jaarbeurs IT Media.
?

Partnerinformatie
 

Reacties

140 ondervraagde hbo-starters, niet echt een goed statistisch onderzoek, of wel?

Misschien is 140 hbo-starters wel representatief indien deze genoeg over verschillende scholen verspreid zitten.

Informatieanalist, terwijl je net van school komt... Toe maar... Waar is de tijd dat je eerst eens fatsoenlijk het ict-werkveld moest leren kennen voordat je met klanten mocht praten? Een website kunnen bouwen! Een ia kunnen uitvoeren in een politiek complexe organisatie.

Wat een onzinbericht!

Er kan beter geconcludeerd worden dat hoogopgeleide starters maar keuze hebben uit twee startfuncties (in de ICT-branche): informatie-analist of automatiseringsopleider. Dit is namelijk het enige dat werkgevende ICT-bedrijven te bieden hebben aan de nog onervaren werknemers ...

Gerelateerde artikelen:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×