Managed hosting door True

Sogeti ontslaat nog eens 110 medewerkers

Dienstverlener overweegt ook sluiting kantoren

 

Ict-dienstverlener Sogeti gaat 110 medewerkers ontslaan, bovenop de eerder aangekondigde 57 ontslagen. De ontslagen vallen in divisies waarvan het bedrijf de portfolios’s gaat afbouwen. Het gaat om allerlei verschillende functies, maar vooral de Cobol-programmeurs, services-, implementatie- en projectmanagers zullen getroffen worden. Op donderdag 9 en vrijdag 10 februari 2012 worden de exit-gesprekken gevoerd op de vestiging in Amersfoort.

Sogeti voert de gesprekken in Amersfoort, omdat deze locatie beschikt over goede gespreksfaciliteiten en centraal gelegen is. De personen die deze exit-gesprekken gaan voeren zijn locatie-onafhankelijk door het hele land gestationeerd. Volgens een woordvoerder heeft de keuze voor Amersfoort niks te maken met een besluit dat Sogeti binnenkort gaat nemen over het al dan niet sluiten van een aantal vestigingen. Hierover denkt de dienstverlener op korte termijn uitsluitsel te kunnen geven nadat de gesprekken met de Ondernemingsraad zijn afgerond.

Afbouw- en groeiportfolio's

Ondanks dat Sogeti verschillende portfolio's aan het afbouwen is, benadrukt Sogeti-ceo Jeroen Versteeg dat er niet gestopt wordt met de dienstverlening. De af te bouwen portfolio's zijn Project- en Servicemanagement, Implementatie, Legacy, Oracle Classic, Microsoft Dynamics en een selectief aantal SAP-activiteiten.

Daarnaast zijn er ook groeiportfolio's gedefinieerd waarin Sogeti meer gaat investeren. Dit zijn Security, Mobile, Testen en Business Intelligence. Er wordt ook nog geïnvesteerd in een groot deel van de SAP-activiteiten (en gerelateerde onderwerpen zoals ecm), Infrastructuur Services en High Tech-, Java-, Metrieken-, Microsoft- en Oracle APEX/JDEV-platformen.

Professionals

Het afbouwen van portfolio's kwam al eerder aan het licht toen Sogeti een herstructurering van zijn divisies aankondigde. Het aantal van acht divisies werd teruggebracht naar vier. Gevolg hiervan was wel dat 57 mensen met directie-, management- en staffuncties hun baan verloren. Versteeg zei toen dat er op dat moment geen ontslagen onder de professionals zouden vallen.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4383467). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Zeer apart om te zien dat de Sogetti webpage nog vol met vacatures staat. Als we over dit soort aantallen mensen praten zitten er vast wel mensen bij die mogelijk omgeschoold willen en kunnen worden.

Vreemd dat er door de voordeur 110 man uit moeten om alvorens door de achterdeur weer tig mensen gewerfd worden.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de website nog aangepast moet worden en dat ik iets te vlug ben met mijn conclusie.

@Ruud: geen vacatures = signaal dat het slecht gaat, om die reden staan er bij veel bedrijven spookvacatures online. Geen idee of dat hier ook het geval is.

Maar een manager omscholen voor een technisch inhoudelijke functie? Laat staan dat die er zelf op zitten te wachten...

De site moet niet echt aangepast worden denk ik. Morgen is er een carrièredag in Utrecht, en Sogetti praat dan met diverse studenten om ze een baan aan te bieden...

Ruud, de mensen die de organisatie moeten verlaten werken, denk ik, niet voor dezelfde divisie waarvoor geworven wordt?

@Ruud - laat je niet in de maling nemen. De vacatures op de website zijn gewoon PR, net als bij Accenture en andere van die grote tenten. In het beste geval betreft het cherrypicking. Gebakken lucht, meer niet.

Niettemin sluit ik mij volkomen aan bij de stelling van Ruud Mulder. Erg vreemd, jammer dat zo'n bedrijf zo met zijn mensen omgaat en vraag me af hoe dit bij hun klanten over zal komen! Net zo dienstverlenend?

Sogeti schermde lange tijd met het feit dat zij nog geen mensen hadden ontslagen. Trots dat het iedereen binnenboord wist te houden. Dit was dus niets anders dan uitstel van executie.

De advertenties zijn gewoon window dressing. Er wordt niemand aangenomen bij Sogeti. Er zijn sinds november 2011 167 mensen ontslagen. Sogeti staat nog wel op Carriere beurs en de directie bestaat nog uit dezelfde mensen, die zijn dus niet weg. Wel vreemd he, als je overdenkt dat dat juist de mensen zijn die de koers uit moeten zetten. Dus die koers zal niet veranderen, helaas. Zuur voor de mensen die hier de dupe van zijn. Sogeti had ooit respect en vertrouwen als credo's, echter raken ze dat in rap tempo kwijt. Helaas.

@Laat je niet in de maling nemen.

Ik kan je verzekeren dat die vacatures geen PR zijn.

De vacatures zijn allemaal binnen de zogenaamde groei portfolio's.
Zelf in een markt als deze zijn er zelfs nog competenties waar de vraag groter blijft dan het aanbod.

Ik ben zelf ook bij een detacheerder werkzaam binnen zo'n groeiportfolio. En binnen de competentie zit er dan ook niemand op de bank en gebeurt het zelfs regelmatig dat er aanvragen binnenkomen waar niet aan voldaan kan worden omdat er geen personeel beschikbaar is.

@TM:

Dat kan jij niet verzekeren. Ik wel dat het PR is. Ik werk namelijk bij Sogeti. Daar is een vacaturestop. 1 + 1 = 2 toch?
Op het moment dat een organisatie zoals Sogeti zich niet laat zien op bijv de carriere beurs of niet bekend is onder studenten, dan 'gaat het echt slecht met het bedrijf' en dat wil de directie van Sogeti niet. Dus daar blijven ze geld aan uitgeven, terwijl ze daarnaast 110 mensen de deur uit gooien omdat de markt verandert. wat overigens iedereen zag aankomen behalve die betreffende directie.

Mij werd destijds verteld dat de salarisverhogingen niet doorgingen omdat ze iedereen aan boord wilden houden. Dus misschien een lichtpuntje voor de overige sogetisten. Salarissen weer een fractie richting markconform? [/sarcasme uit]

Maar wie dit niet zag aankomen, is erg naief geweest. Met honderden op de bank en tarieven van niets, is dit een logisch gevolg.

Die boot (zie foto) zou in de toekomst nog wel eens symbool gaan staan voor het zinkende schip...

@Sogetist:

Van de wervingsbarometer op het intranet:
Aantal Sogetisten 2953
Aantal gestart in 2012 12
Aantal in gesprek 27
Aantal aanbiedingen 4
Aantal medewerkers dat binnenkort gaat starten 2

Of gaat jouw conspiracy theory zo ver dat dit interne propaganda is?

Jammer dat sommige mensen zo reageren op zo'n artikel zonder alle informatie te hebben. @sogetist bijvoorbeeld. Waarschijnlijk een persoonlijke vete met iemand? Dan maar het hele bedrijf zwart maken? @TM: Dat kun jij ook niet verzekeren. 1+1 is in dit geval namelijk geen 2. Een vacaturestop betekent niet dat er niemand meer aangenomen wordt. Als er veel geld met iemand te verdienen valt, wordt die namelijk gewoon aangenomen. Dit is ook al eens eerder gecommuniceerd. Echter wordt er in zo'n periode niet actief geworven (in ieder geval niet zichtbaar).

@Wim van Ooijen
Ik denk dat de klanten er alle begrip voor hebben, omdat zij soms zelf al (procentueel) een groter deel van hun personeel de laan uit hebben gestuurd.

En hoe dit bedrijf met zijn mensen omgaat zorgt er alleen maar voor dat ik nog niet bij de concurrent zit te kijken. Ze communiceren misschien slecht naar het personeel, maar hetgene dát ze communiceren wekt voor de meeste werknemers vertrouwen. Concurrenten hebben ontslagronde na ontslagronde gedaan waar er soms honderden of duizenden tegelijk de deur uitgingen, en Sogeti heeft dat altijd geprobeerd te voorkomen. En dat hebben ze ook al die tijd zo naar het personeel gecommuniceerd. Dat er nu 110 man uit moet is echt een noodgreep en absoluut geen makkelijk besluit. Daarbij komt dat er met iedereen een gesprek wordt gehouden en er wordt voor iedereen eerst naar een andere oplossing gekeken (omscholing mogelijk?) voordat hij de laan uit wordt gestuurd.

Vrienden van me bij andere detacheerders zijn al drie/vier jaar lang elk jaar hun baan niet zeker, ik heb me nog geen moment ongerust gevoeld. Zo gaat dit bedrijf met zijn mensen om.

Wat een prachtig bedrijf om voor te werken. Je bent daar aangenomen als Cobol programmeur en je kan dat kunstje daarna uitvoeren zolang het bedrijf het wilt. Hebben ze geen cobol-programmeurs meer nodig dan vlieg je eruit. Omscholen naar c, java of website ontwikkelaar is onmogelijk, daar ben je vast volgens het bedrijf te stom voor. (oh ja en dat kost natuurlijk geld!)

Die andere functies: in service, implementatie en projectmanagement. Ja dat zijn echte uitstervende beroepen. Lantaarnopstekers heb je toch ook niet meer!

Hoe je je voelt in een bedrijf is altijd nog een persoonlijke zaak. Het een heeft regelmatig niks te maken met het ander. De huidige markt zorgt er in ieder geval voor dat de kaarten opnieuw geschud worden. Bedrijven die met hun personeel omgaan alsof het ieder moment van de dag vervangen of ontslagen kan worden, er dus geen geld in investeren en er uitsluitend op teren, gaan straks het onderspit delven omdat mensen met serieus toegevoegde waarde er niet meer willen werken.

Aan de andere kant, Sogeti staat al een tijdje in de zoeker van een aantal bedrijven. Er zijn zeker concurrenten die wel wat geld overhebben in de oorlogskas voor het klantenportfolio van Sogeti. Hetzelfde geldt overigens voor Ordina. De komende tijd wordt zeker interessant op het gebied van overnames en fusies, het bijproduct van iedere 'crisis'.

Er staan geen vacatures op de site. Dit soort bedrijven hangt een uithangbord buiten. En eigenlijk weten we dat ook allemaal. Wervingsteksten spreken altijd van groei als reden om te werven. Het is natuurlijk in 9 van de 10 gevallen vervanging van vertrokken mensen. Men jokt graag en werknemers willen graag bejokt worden.

@Alex Sogeti is onderdeel van Cap Gemini SA, lijkt me heel onwaarschijnlijk dat iemand dat bedrijf op korte termijn overneemt. Sogeti is wereldwijd een bedrijf van een man of 10.000 , tel daar Cap bij op ....

Sogeti heeft afgelopen jaren het steeds voor elkaar gekregen om niemand te ontslaan. Daar waar alle grote detacheerder elke maand mensen ontslaan en dat geregeld buiten de pers weten te houden (iedereen die langer dan 2 maanden beschikbaar is krijgt een exit gesprek, is een veel voorkomende strategie) . Helaas ontkomt Sogeti er nu niet aan om mensen te ontslaan. En dat is een heftige gebeurtenis bij een bedrijf waar we eraan gewend zijn dat iedereen lang in dienst blijft en dat "wij" niet zo zijn als "die anderen " die wel geregeld mensen ontslaan.

@ook een sogetis:

Verkoop is wel degelijk een optie. Neem dat maar van mij aan.

En Sogeti is op dit moment exact hetzelfde als "die anderern" die wel geregeld mensen ontslaan. Het was alleen uitstel van executie, niets meer. Ten koste van de salarissen. En daarmee ten koste van een groot aandeel zeer waardevolle mensen die eieren voor hun geld heeft gekozen.
Beetje naief om te denken dat Sogeti uniek is en echt voor haar medewerkers gaat. Geld, meer niet.

@Wim Heitinga:
Ik zie toch echt wel een verschil tussen bedrijven die aan het begin van een crisis al direct ontslagrondes in gaan en daarbij hun werknemers niet als het belangrijkste kapitaalgoed in hun onderneming zien en bedrijven zoals Sogeti, die de ontslagronde pas als allerlaatste redmiddel inzetten.

Uitstel van executie is een mooie term, maar te makkelijk geroepen. Achteraf beschouwd kan je alle maatregelen of ontslagen wel afschijven op 'uitstel van executie'. Het gaat om de intentie vooraf, niet om de uitwerking achteraf, zeker niet wanneer die uitwerking voor 80%/90% beinvloed wordt door marco-economische factoren waarop het bedrijf geen invloed heeft.

De ICT’er: so komt ie, so gaat ie, Sogeti. Niet zo mauwen mensen. In elk bedrijf is er wel wat. Bij de anderen wat meer en bij Sogeti wat minder, zulks ter beoordeling aan eenieder, maar dan wel voor zichzelf. Vroeg of laat krijgt elke detacheerder hier een keer mee te maken. Misschien wel elke ICT’er.
Tja, zullen we dan maar allemaal hetzelfde gaan verdienen? Nee hé? Dacht ik al.

Wij komen bij veel bedrijven en kunnen niet anders concluderen dat Sogeti, ondanks veel slechte pers, wel degelijk haar uiterste best doet om ontslagen te beperken in slechte tijden. Geen ruimte voor meer salaris is ook in lijn met de huidige economie, ik denk dat men zo'n strak zakelijk bedrijf ook wel eens een pluim mag geven voor het getoonde beleid! En nee, ik werk niet bij Sogeti noch heb ik er gewerkt...

Altijd lees ik weer met verbazing dat er mensen (sogetisten) zijn die zeggen dat Sogeti geen mensen ontslaat. In 2010 ben ik vertrokken en toen werkten er nog ruim 3300 mensen. Ik zie in een eerdere opmerking dat dit er nu 2900 zijn. Een verschil van 400 (!!!) in 1,5 jaar tijd. Wakker worden mensen!!! Sogeti is geen haar beter dan 'al die andere grote bedrijven'.

ik heb jaren geleden voor Interprogram, IP/, Iquip nog gewerkt en het eerste stukje Sogeti.
Ik heb aan dit bedrijf en de mensen die er nu nog zitten altijd goede ervaringen gehad.
De tarieven en salarissen waren (zijn) niet de hoogste in de markt maar het was wel het bedrijf dat zijn zaakjes altijd het beste op orde had.
Het is niet voor niets dat ze altijd hun eigen naam mochten blijven voeren en nooit in de Cap organisatie zijn opgenomen.
Het is ook niet voor niets dat de topmannen van Cap bijna altijd uit de Sogeti gelederen komen.

Zo lang de top van Sogeti elkaar de hand boven het hoofd houdt en elkaar baantjes toespeelt (onder het mom van reorganiseren) zal het bedrijf blijven kwakkelen.
De laatste paar jaar zijn er keer op keer verkeerde keuzes gemaakt mbt. de te varen koers.
Jammer dat de personen hiervoor verantwoordelijk geen conclusies kunnen of durven trekken.

@ Wim Heitinga; Ben zelf werkzaam bij Sogeti. Ik heb de overname geruchten ook gehoord. Het gerucht gaat dat er geen sprake is van een 'traditionele' overname, maar meer een uitwisseling van 'kunde en kennis'. CAP NL stoot haar BI en Test af naar Sogeti en Sogeti doet dit andersom met haar consultancy en gerelateerde zaken, naast de reeds in het artikel genoemde herstructurering. Ben zeer sceptisch en heb grote twijfels bij deze beslissing. Mocht dit weer uitdraaien op een fiasco dan is de positie van Versteeg echt onhoudbaar geworden.

Jongens, jongens toch. Sogeti is een commercieel bedrijf en heeft als doel geld verdienen. Dat doen ze door mensen weg te zetten. De mensen zijn de producten waar ze geld aan verdienen.
Als er niet meer wordt verdiend aan een product, wordt het uit de handel genomen.

Een bedrijf bestaat bij gratie van het geld verdienen. Natuurlijk doen ze leuk blabla en het gaat om de mens en hatsikee, maar uiteindelijk komt dat op de tweede plaats.
Ga me nu niet vertellen dat jullie ooit werkelijk geloofd hebben in dat soort teksten.


Ik heb zelf jaren geleden zelf voor toen nog IQUIP gewerkt en moet zeggen dat ik het toen een van de sympathiekere detacheerders in de sector vond. Geen rare uitzendkracht trucs die CMG uithaalde maar gewoon netjes met het personeel omgaan...

Het feit dat zelfs Sogeti nu zo hard aan de rem moet trekken geeft toch wel te denken. Zelf heb ik het gevoel dat de tijd van de grote detacheerders een beetje voorbij is. Het is tegenwoordig outsourcing wat de klok slaat, en tegelijk beginnen de echt goede specialisten vaak voor zichzelf als ZZPer of met anderen in een klein bedrijf.

Gevolg is dat het imago van de grote jongens minder wordt, meer kwantiteit dan kwaliteit. Weinig ruimte in geld en tijd voor opleiding en specialisatie. Veel direkte uren maken, het liefst maanden lang bij dezelfde opdrachtgever in een 8-8-8-8-8 rooster. Dit terwijl bedrijven vaak meer op zoek zijn naar flexibiliteit, iemand die soms op piekmomenten kan bijspringen, iemand die op zeer korte termijn volledig productief is en het bedrijf goed kent. Een flexibele schil van betrokken externen.

Ik vraag me af of de grote detacheerders deze omslag wel kunnen maken: van urenschuivers naar echt maatwerk per klant. Outsourcing voor het grote bulkwerk en een groep hoog opgeleide specialisten in eigen land die flexibel inzetbaar is. Het is dat veel grote klanten nog met preferred suppliers werken want anders zou de klap denk ik nog veel groter zijn geweest, nu worden de ZZPers en kleine bedrijfjes toch vaak vanwege deze bepalingen uitgesloten...

Heb vele jaren bij Sogeti gewerkt waarvan vele jaren met groot plezier. Sogeti was een mooi bedrijf waar je als medewerker oprecht trots op kon zijn. Uiteraard ging het altijd al om geld, maar de medewerker was belangrijk en Sogeti ging heel ver om de medewerker tevreden te houden! Sinds de crisis is Sogeti echter volledig de weg kwijt! Het lijkt volledig paniek en korte termijn acties. Er is enkel nog een focus op geld en aandeelhouders en er wordt schaamteloos slecht om gegaan met het personeel. Interne communicatie is beroerd, inspraak van de medewerkers nog minder. Er wordt vandaag op alles bezuinigd, zelfs wanneer aantoonbaar is dat het morgen enkel meer geld op gaat leveren. De focus ligt volledig op facturabele uren maken terwijl eerder in deze discussie al terecht aangegeven werd dat de klant in de huidige tijd juist meer verwacht van een ICT-dienstverlener dan een beetje detachering. Eeuwig zonde. Sogeti was ooit zo'n mooi bedrijf, maar kan helaas volstrekt niet overweg met de crisis. Ben dan ook blij dat ik het zinkende schip reeds verlaten heb!

Eerste stap -- 57 medewerkers ontslagen begin november 2011, betrof staf en management,geen directiegevolgen!
Tweede stap -- 110 medewerkers ontslagen begin februari 2012, betrof professionals, geen directiegevolgen!
Derde stap -- over 3 maanden nog eens tussen de 50 en 100 medewerkers staf en management eruit geen directiegevolgen! Verder nog eens 150 professionals eruit, want de bank is na de ontslagen nog steeds groter dan ruim 200 medewerkers, geen directiegevolgen.

Staf en management wordt versneld afgeroomd en functies worden ingevuld door medewerkers in India, wat leidt tot geweldige kwalitatieve impulsen in de diverse processen en ook tot algehele tevredenenheid bij de externe klanten.

Alles zonder gevolgen voor de directie!

Ik denk na de zomervakantie is er weinig over van Sogeti, ooit een schitterend bedrijf met veel oog voor de individuele medewerker, nu geworden tot een zwalkend schip waar niemand in de directie nog weet welke kant gekozen dient te worden.

Alles zonder gevolgend voor de directie, maar ja die zijn al ruim 2 jaar de weg volledig kwijt!

@gerard56 klinkt heel bijzonder dat er over 3 maanden nog een 50 tot 100 medewerkers staf/management en 150 professionals ontslagen zouden worden.
Ik ben benieuwd hoe je aan die informatie komt, dat geeft namelijk nogal wat onrust dat soort geruchten.

Verder ben ik het met je eens, er gebeurt iets raars binnen de Sogeti gelederen, er veranderd te vaak waardoor een verandering niet tot zijn recht kan komen.

Er wordt zo vaak verandert omdat de veranderingen die zijn gedaan geen of weinig effect hebben. En natuurlijk moet een bedrijf geld verdienen. Echter stonden voor de crisis dezelfde mensen aan het roer als nu na de veranderingen. Er verandert dus eigenlijk niets structureels. De enige reden voor de veranderingen is dat de directie kan zeggen tegen de aandeelhouders: "kijk, we zijn er mee bezig en nemen moeilijke beslissingen." Alleen de koers verandert niet terwijl de markt wel aan het veranderen is. Het negeren door de directie van deze veranderingen is een steek met een mes in de rug van de medewerkers die keihard hebben gewerkt (en nog steeds keihard werken) bij Sogeti. Diegene die over blijven zijn de directieleden.

De markt is nu eenmaal moeilijk , vergelijk eens Sogeti met andere grote detacheerders. Het feit dat ze geprobeerd hebben iedereen aan boord te houden siert het bedrijf. Op een bepaald moment moet het wel , gesneden worden en ja, dat is altijd vervelend!

Wat doe je als je broek nog te ruim zit?
Dan haal je je riem nog eens wat strakker aan.

Afbouw portfolio's wordt mee bedoeld krimp portfolio's, zolang het nodig is...

Laten we met zijn allen redelijk zijn beste professionals. Het gaat in elke tent als sogeti om het geld. Natuurlijk, in goede tijden kan er veel en in mindere tijden is het de tering naar de nering. Waar op dit moment werkelijk het probleem ligt heeft u mogen aanschouwen met het debacle waar de KPN tegen aan heeft gekeken recentelijk.

Debacles zoals de caps bij o.m. RWS of Eneco of de uitholling bij Centric en de wijze waarop men met professionals om aan het gaan is. Laten we wel zijn dat er veel IT professionals zijn die geen clue hebben van de meriten van de materie laat staan dat zij op economisch verantwoorde wijze weten om te gaan met klant en materie.

Dat heeft dan weerslag op andere professionals die dat wel kunnen maar helaas op het verkeerde moment aan het eind van hun lijntje als redundant thuis kwamen te zitten. Ik waarschuw al een paar maanden dat de onderlinge solidariteit in IT land volkomen te grabbel is gegooid door bedrijven zoals voornoemd en incompetente zielen zoals Balkenende, Bos, Rutte Donner en Kamp, om er maar een paar te noemen.

De huidige stand van zaken is, en dat weten wij allemaal, liegen dat het gedrukt staat en pretenderen dat, wetende dat wat je aan het verkondigen bent één grote bal gebakken lucht is. Ik weet persoonlijk niet wat ik erger moet vinden. Feit is wel dat het bijna zover is, zie KPN nog maar eens even als voorbeeld, dat menig organisatie, die nu nog overmoedig en arrogant zoekende is naar die goedkope schaap met twee koppen en 6 poten, voor een zelfde uitdaging zal komen te staan.

Er zijn namelijk niet al teveel professionals binnen de IT die het in zich hebben voorbij hun eigen scope te kunnen kijken en de vinger op de zere plek kunnen leggen om uiteindelijk datgene te bereiken waar IT voor staat. Het besparen van geld.

De opportunisten? Ik ben bang dat zij die zich nu laten zien en gelden, vanzelf de eigen rekening mogen betalen en dat de werkelijke IT professionals vanzelf de mogelijkheden weer zullen krijgen. Een geval als KPN bijvoorbeeld is niet een op zichzelf staande situatie die om dringende aandacht vraagt.

Wat ik helaas momenteel mis bij menig grote club is de oprechtheid de zaken benoemen zoals ze zijn. Het gaat slecht economisch gezien en zoals het er naar uit ziet zal het de komende tijd alleen nog maar slechter worden. Het zij zo. Dat betekend dat je je als professional anders zult moeten gaan opstellen maar, naar ik hoop, wel realistisch.

Er is tenslotte een groot verschil tussen pretentie hebben en regelrecht liegen.

Op zich wonderbaarlijk hoeveel mensen hier quoten uit intranet en interne discussies en speculaties. Voor vertrouwelijkheid hoef je dus niet bij Sogeti terecht.
Maar dat is sowieso een goed wat niet zo hoog meer in het vaandel staat bij velen.

@Bert Verveer

De geluiden/geruchten worden steeds hardnekkiger. Zeker gezien de ontwikkelingen bij Cap. Ik begreep dat de schoonmaak bij Sogeti ook nog wel even door zal gaan. Misschien ook wel het beste voor alle betrokkenen.

Vacatures Loopbaan

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×