Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Boek: Managementroman met rol IT-bedrijf

12 maart 2015 - 11:10ActueelGovernance & Privacy
Rik Sanders
Rik Sanders

Succesvol verkopen begint in eerste instantie niet met het spuien van kennis over inhoudelijke vraagstukken. Het start met het opbouwen van een persoonlijke relatie met je klant. Uiteraard moet je verstand van zaken hebben, maar een klant moet je ook aardig vinden voordat hij met je in zee gaat. Dat is de kern van het managementboek 'Creëer een band met je klant' van adviseur Bart Groothuis. Hij zet zijn opvattingen in deze 'praktische managementroman' uit aan de hand van adviseur Karel Bos die met het it-bedrijf De Boer en Lorens IT Solutions in contact komt.

In ‘Creëer een band met je klant’ helpt Karel Bos, de hoofdpersoon in deze praktische managementroman, het fictieve ict-bedrijf De Boer en Lorens IT Solutions om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan zich te binden. De professionals (de vakmensen) van dit bedrijf ontdekken tot hun grote verbazing dat het niet zozeer de inhoud van hun professie en hun vakbekwaamheid is die ze onderscheidend maakt, want daar hebben de klanten helemaal geen verstand van. Nee, ze ontdekken dat hun gedrag, hun wijze van communiceren en hun omgangsvormen het verschil maken tussen nieuwe klanten of een verloren order. Ze merken al snel dat persoonlijk zaken doen niet alleen leuk is, maar ook heel lucratief.

‘Creëer een band met je klant’ van Bart Groothuis (1961) staat vol leerpunten en praktische tips en laat zien hoe je een vertrouwensband opbouwt en klanten kunt winnen voor het leven.

‘Creëer een band met je klant’ is na ‘Verkoop jezelf’ zijn tweede boek. Vanuit zijn praktijk Groothuis Advies helpt hij professionals met het vergroten van hun commerciële slagkracht, door het geven van (boek)presentaties, workshops, coaching en advies. Ook schrijft Groothuis columns voor diverse websites.

Recensie?

Lezers die graag een recensie willen schrijven over dit boek, kunnen een e-mail sturen naar redactie@computable.nl. Bij overinschrijving wordt geloot. De recensie dient op 1 april 2015 in het bezit te zijn van de redactie van Computable.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    Strategische alternatieven voor VMware

    Ontdek 3 strategieën voor een succesvolle overstap

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieGovernance & Privacy

    Lezers lezen: ‘Managementroman’ is voor starters

    Eén reactie op “Boek: Managementroman met rol IT-bedrijf”

    1. Pascal schreef:
      13 maart 2015 om 07:23

      Ik heb soms een beetje last van dyslexie, niet zo handig in ons vak.
      Wie las er nog meer tot drie maal toe ‘MagnetronMan’ ?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs