Managed hosting door True

Kaspersky opent Nederlandse vestiging

Nieuw kantoor betekent mogelijk einde franchiser Kaspersky Benelux

Leverancier van beveiligingssoftware Kaspersky Lab krijgt in 2010 een eigen Nederlandse vestiging. Dat heeft het Europees hoofdkantoor bevestigd. Daardoor lijkt een einde te komen aan de franchise-onderneming Kaspersky Benelux. Er deden al langer geruchten de ronde over de oprichting van een Nederlandse vestiging van het beveiligingsbedrijf.

'Dit is echt betreurenswaardig', is dit eerste reactie van Dick Géheniau, managing director Kasperky Benelux. 'In één maand tijd wordt acht jaar hard werken teniet gedaan.' Het nieuws slaat in als een bom bij Géheniau, die nog volop bezig is met de voorbereiding op een kort geding om weer licenties bij de internationale tak van Kaspersky Lab in te mogen kopen. 'Maar nu is mij wel duidelijk geworden wat de intenties van Kaspersky Internationaal zijn.'

honderd procent zeker

Het Europees hoofdkantoor van Kaspersky heeft een document uitgezonden waarin zij de ontstane situatie in de Benelux uitleggen. Hierin bevestigen zij dat het contract met de franchise-organisatie in de Benelux is beëindigd, er een nieuwe structuur wordt doorgevoerd om de klanten en de partners in de Benelux te gaan bedienen en de Nederlandse markt een eigen kantoor krijgt in 2010. 'Waar dit kantoor gaat komen, weten we nog niet', zegt Elke Woessner, head of communications Europe van Kaspersky Lab. 'Maar dat dit kantoor er komt is honderd procent zeker. Dit kantoor kan gevestigd worden in Nederland, het zou ook kunnen dat wij vanuit een kantoor in het buitenland ons alleen richten op de Nederlandse markt.'

De reactie van Woessner ondersteunt het gerucht dat de Nederlandse markt vanuit Duitsland bediend gaat worden. Dit is nog niet het geval en voorlopig zullen de Nederlands sprekende klanten ondersteund worden vanuit het Britse kantoor. Klanten die producten gekocht hebben met enkel Nederlandse ondersteuning moeten zich richten tot de voormalige franchise-onderneming Kaspersky Benelux. Die tak blijft in ieder geval tot het kort geding op 25 januari zijn werkzaamheden en support voortzetten.

Solliciteren

Het nieuwe Kaspersky-kantoor dat de Nederlandse markt gaat bedienen zal uit tussen de tien en twintig mensen gaan bestaan. Kaspersky Lab nodigt de huidige medewerkers van Kaspersky Benelux uit om voor deze functies te solliciteren. Het huidige Benelux-team is echter 42 man groot, wat inhoudt dat minimaal 22 personen hun baan gaan verliezen.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3211380). © Jaarbeurs IT Media.
?

 

Reacties

Een antwoord voor mogelijk : Zorgen dat ze geen kneup meer verkopen. We houden hier niet van Russische maffia praktijken ! Er zijn genoeg fatsoenlijke alternatieven. Ze denken zeker dat ze bij Kasperski hetzelfde kunnen doen met gas leveranties aan Oekraine. We hebben het hier over een fatsoenlijk Nederlands bedrijf waar gewoon de stekker uitgetrokken word.

Onrechtmatige daad.... Ervan uitgaande dat beide partijen tot een oplossing moeten/dienen te komen.
Een overeenkomst kan niet eenzijdig worden beëindigd. Aan de andere kant kun je en mag je verwachten dat er opzegtermijnen in acht genomen moeten worden.

Het vervelende van dit alles is dat het kanaal alsmede eindgebruikers hier de dupe van zijn.
Heeft Kaspersky Lab Moskou hier wel rekening mee gehouden?

Zolang niet duidelijk is aan welke 2 (verplichte) voorwaarden de Benelux franchise niet wilde/kon voldoen is het allemaal een beetje vaag...

@: kaspersky@sucks.com

De vergelijking met de levering van gas van Rusland naar Oekraine is gewoon fout. De levering werd gestopt na een jarenlange schuldoploop tot miljarden en weigering te betalen. Lijkt me behoorlijik duidelijk dat Rusland niet anders had gekund in deze situatie.

De mogelijke einde van de franchise-onderneming Kaspersky Benelux is een druppel in een oceaan, als je kijkt naar de stratiegie van een dergelijke marktgigant. De franchiser heeft zich blijkbaar niet bewezen, want niemand sluit zomaar een goed lopend bedrijf...

Als gebruiker van Kaspersky weet ik uit eerste hand dat de ‘helpdesk’ van Kaspersky Nederland echt waardeloos is en klantgerichtheid niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan.

Het lijkt mij dan ook dat de lofzang die eigenaar Dick Géheniau hier over ‘zijn’ Nederlandse Kaspersky franchise afsteekt met een behoorlijk korreltje zout genomen mag worden. Ik sluit in ieder geval niet uit dat de negatieve feedback die Kaspersky Internationaal over de Nederlandse franchise heeft ontvangen parten heeft gespeeld bij het besluit om Dick Géheniau en z’n club aan de kant te schuiven. Op zijn minst spreekt in ieder geval de bijzonder slechte helpdesk en matige klantgerichtheid boekdelen over de gebezigde bedrijfsvoering.

Rare gang van zaken, als dit alles is dat het hoofd broadcasting heeft verteld dan had het net zo goed niet vermeld kunnen worden. Wat zijn bijv. de beweegredenen van Kaspersky? Waarom zijn de 42 werknemers niet allemaal welkom? Enz.

@ Kaspersky Gebruiker

Speculeren en aannames doen, een melding die niet op waarheid berust is.

Dus jij stelt dat een andere partij zijnde Kaspersky Rusland zelf de regio gaat bedienen, de support beter zal zijn?

Het verlenen van Support is tweezijdig. Indien men een case tot op de bodem wil uitzoeken dan dient het een en ander overlegd danwel gecommuniceerd te worden.

De beleving van 1 is dat niet van een ander.

Dan toch weer aan de slag met ThunderByte ...

Jammer dan. Gebruik open source, dan heb je geen probleem. Simple......

@ Legacy:
hij bent een ingewijde.....;-)

@Betweter: hmmm, of een verzamelaar van antiek...

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×