Investeerder Solid Finance Ventures uit Breda doet een niet nader gespecificeerde investering in FieldBuddy. Dat Amsterdamse softwarebedrijf levert een oplossing om de dienstverlening van gebruikers slimmer en effectiever te maken. Het gebruikt de investering voor groei, verdere productontwikkeling en marketing en sales. Solid Finance Ventures heeft ook een minderheidsbelang in FieldBuddy genomen.
FieldBuddy is opgericht in 2013. Het bedrijf helpt organisaties, en dan met name mkb’ers, bij het efficiënter maken van hun complete serviceproces. Daarvoor ontwikkelde het een field service-oplossing op basis van Salesforce.
‘Met FieldBuddy zijn uitdagingen als administratieve overhead, overwerk, onleesbare handschriften, incomplete of vermiste werkbonnen en trage reactietijden verleden tijd’, zo stelt Hans Nieuwenhuis, directeur van FieldBuddy.
De directeur zegt dat de investering van Solid Finance Ventures een impuls geeft aan de productontwikkeling. Bovendien kunnen de Amsterdammers zich meer focussen op marketing- en salesactiviteiten en nieuwe medewerkers aannemen. Dit met het doel om te groeien.
FieldBuddy heeft afgelopen maand zijn intrek genomen op het Amsterdamse NDSM-terrein. Het bedient klanten in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het noemt Feenstra (Nuon) en Fudura (Enexis) als klanten.