De combinatie van on-line and off-line shoppen wordt werkelijkheid in de ‘Store of the Future’ die Atos heeft ontwikkeld samen met het partner eco-systeem. ING biedt als pionier een flagship store voor een geheel vernieuwende omni-channel klanten ervaring. Door fysieke touchpoints biedt ING zijn klanten een zeer persoonlijke en uiterst digitale ervaring waarin snellere bediening en een verrijkt betaal- en product aanbod voorop staan.
Bedrijven streven naar het bieden van een betere klantervaring, het maximaliseren van de waarde en het versterken van tevredenheid. Hoe? Door elk moment van interactie zeer persoonlijk en uiterst Digital te maken.
Wat is de Store of the Future?
De combinatie van online and offline shoppen wordt werkelijkheid in de ‘Store of the Future’. ING is als eerste klant een pilot met Atos gestart en biedt als pionier in de bankenwereld een flagship store voor een geheel vernieuwende omni-channel klanten ervaring. Door fysieke touchpoints biedt ING klanten én personeel een persoonlijke en uiterst digitale ervaring waarin gemak, snellere bediening en een verrijkt betaal- en product aanbod voorop staan.
De belangrijkste veranderingen zijn verrijkte shopping ervaring, verbeterde service (door vereenvoudigde toegang tot informatie en maken van vergelijking tussen producten), meer product aanbod (door e-commerce toe te voegen aan fysieke product presentatie) en beter product display.
Atos heeft samen met partners – Samsung, Cisco, Inventia, Strands, Prega, Prestop – naar eigen zeggen een fris en ‘klaar voor de toekomst’ Store -concept gebouwd.
Bouwstenen
Verschillende technologische componenten worden ‘gemengd & afgestemd’ om flexibele oplossingen te bieden. Bedrijven kunnen de Store ‘fine-tunen’ om precies de juiste snaar te raken en in te spelen op de lokale behoeften. Het ontwerp is gebaseerd op het Atos motto ‘Let op, geef aandacht en maak het persoonlijk’. Dit kan door het juist inzetten van information gegevens analytics (ida) .
Atos combineert zijn eigen expertise met partner technologieën en duidelijke analyse van klanten, concurrenten en gedragsmatige trends om een nieuw soort van Store-concept te creëren dat evolueert met de markt. Met als uitgangspunt: maximale customer intimacy en maximale digitalisering te leveren.
Ervaring van ING
Johan Caals, hoofd human channels bij ING in België zegt het volgende: ‘Terugkijkend op 2015 leerden we Atos kennen op een compleet andere manier. Sinds lange tijd was Atos de infrastructuur provider bij ING en werd het gezien als pure it-provider . De Innovation POC’s die werden uitgevoerd in ons Branch-netwerk, ondersteund, gefaciliteerd en georganiseerd door Atos was een uitstekende ervaring . We ervaren Atos als business partner. Ze ontwerpen de Klant Journeys samen met onze commerciële kantoormedewerkers en helpen ons om de technologie te benutten bij het verbeteren van de klant-ervaring in de ING ‘human touch points’. Ook de Atos ‘Branch of the Future ‘ demo ’s op onze ‘senior management business’-dagen, werden zeer goed ontvangen. We zien Atos nu zeker als een sparringpartner in onze zoektocht voor het verbeteren van de digitale en zeer persoonlijke interactie tussen onze klanten en onze commerciële medewerkers.’