Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Uitdagingen in het hoger onderwijs 2018 -2019

Door disruptie en technologie is het tevreden houden van de millenniumstudenten en de faculteiten een uitdaging voor onderwijsinstellingen. Universiteiten en hogescholen investeren grote sommen geld in pedagogie en infrastructuur, met als doel het grootste talent aan te trekken. Moderne onderwijsmethoden en ecosystemen ondergaan een verandering met de komst van innovaties zoals Massive Open Online Courses (MOOC), communicatiemiddelen, samenwerkingsmiddelen, Bring Your Own Device (BYOD), VR klassen, etc. Het gebruik maken van informatietechnologie speelt daarin een belangrijke rol.

Uitdagingen

In 2017 begonnen maar liefst 98.809 studenten in Nederland hun HBO en 47.315 studenten hun universitair avontuur. Dit betekent een instroom van maar liefst 146.124 nieuwe studenten in het hoger onderwijs. Hogescholen en universiteiten kennen dus onboarding uitdagingen dat het gros van de enterprises overstijgt.

Andere uitdagingen waar universiteiten voor staan zijn (1) de diversiteit van studenten die allen gepersonaliseerde online verwachtingen hebben; (2) academici die er niet in slagen met technologische veranderingen bij te blijven; (3) een tekort aan budget om te investeren in IT infrastructuur; (4) afdelingen die in plaats van samenwerken, in silo’s werken en (5) een complexiteit van functionele operaties zoals studenteninstroom, HR en facility management.

Kenmerken van een efficiënte tool

Een efficiënte IT-service management tool is daarom cruciaal voor instellingen om hun workflows te stroomlijnen. Kenmerken van een efficiënte ITSM tool zijn

1. Een platform dat de behoeftes van de instellingen bijstaat: van vragen tot incident management, van asset management tot problem management en change management.

2. Een gemakkelijke implementatie, hantering en adoptie.

3. Dat samenwerking tussen studenten en administratie faciliteert.

Oplossingen

De nieuwe groep van millenniumstudenten die elk jaar het hoger onderwijs instromen, brengen elk gemiddeld vijf verschillende devices met zich mee: mobieltjes, laptops en tablets. Dit is is het dubbele van het BYOD getal van werknemers bij enterprises. Door een single point of entry om verzoeken in te dienen, kennis te vergaren en documenten in te leveren, kunnen instellingen overload en verwarring rond hun IT-helpdesk tegengaan.

Een service catalogue verzekert actuele informatie, vermindert fouten en verhoogt de productiviteit met het geautomatiseerde service fulfilment process.

Dankzij één enkel service platform kan men verschillende workflows binnen de hogeschool of universiteit stroomlijnen. Dit levert een positieve end-to-end service ervaring op voor studenten, faculteiten en medewerkers.

Centraliseer en deel kennis

Creëer, bewerk en bekijk de organisaties collectieve expertise in een georganiseerd kanaal om kennis te delen binnen het IT-teams en andere afdelingen. De Knowledge Base is een centrale opslagplaats van informatie voor studenten, faculteiten, medewerkers en admins. Hier kunnen portal admins oplossingen voor IT-problemen delen en andere academische services centraliseren. Het werkt als een educatief platform waarin vraag en antwoord elkaar ontmoet.

Stroomlijn processen door communicatie en samenwerking

IT-teams stoten op unieke uitdagingen en vragen vanuit verschillende afdelingen, waar de oplossing voor deze uitdagingen en vragen verschillende goedkeuringen door functionele afdelingen vergt. Binnen dit goedkeuringsproces is task management altijd de zwakke schakel. Workflows worden ook beïnvloed door een tekort aan transparantie en samenwerking tussen cross-functionele teams.

Meer weten?

Freshservice van Freshworks is een betaalbare, gemakkelijk te implementeren en gebruiksvriendelijke ITSM software dat wordt vertrouwd door meer dan 250 universiteiten en scholen wereldwijd. Met meer dan 2800 agenten, wordt Freshservice door meer dan 200.000 studenten en faculteiten gebruikt. Onze klanten zijn onder meer Katholieke Universiteit Leuven, Hudson Catholic High School, Judson University en University of Oregon.


Meer weten? Neem gerust contact met ons op, of bezoek onze stand op Overheid 360!

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-09-27T11:18:00.000Z
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.