Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Optimale bereikbaarheid met een flexibele en schaalbare clouddienst

Houd de regie met pay-per-use en een rijke Self Service Portal

Organisaties stellen klanten steeds vaker centraal en bereikbaarheid speelt daarbij een cruciale rol. Bereikbaarheid voor zowel klanten, die tussen allerlei moderne kanalen schakelen, als voor medewerkers, die efficiënt en productief willen samenwerken. Mensen hebben veranderende behoeften en innovatieve technologieën maken nieuwe manieren van communiceren mogelijk. Bieden clouddiensten de gewenste oplossing of raak je als organisatie de regie over bereikbaarheid juist kwijt?

Veelal verwijten we de slechte bereikbaarheid aan de manier waarop we tegenwoordig met elkaar communiceren en zoeken we de oplossing in techniek. In de praktijk zien we dat organisaties het lastig vinden om aan de groeiende functionele bereikbaarheidsbehoefte van medewerkers te kunnen voldoen. Functionele behoeften worden snel ingevuld met techniek, zonder rekening te houden met de gebruiksvriendelijkheid van de middelen en de adoptie daarvan binnen de organisatie.

Bereikbaarheid zonder techniek

"“Gebruikers kiezen zelf de manier waarop zij bereikbaar zijn”"

Er is veel technische kennis nodig van zowel oude als nieuwe communicatiekanalen om te komen tot een succesvolle inrichting. De stap naar een functionele inrichting, die aansluit op de wens van de business en die door gebruikers wordt geadopteerd, is vaak erg groot en complex. Dan kan het fijn zijn om de regie te hebben over de bereikbaarheid van je organisatie, zonder bezig te hoeven zijn met techniek.[VF1]  Daarvoor hebben wij een flexibele en schaalbare omgeving ontwikkeld die functioneel mee innoveert met de markt en waarbij klantcontact centraal staat. Met OMNIA biedt Axians Unified Communications as a Service (UCaaS), een flexibele en schaalbare clouddienst (pay-per-use) met een rijke Self Service Portal. Daarin kiezen gebruikers zelf de manier waarop zij bereikbaar zijn, wat deze oplossing zeer geschikt maakt voor een omnichannel omgeving. Wij nemen het technisch beheer uit handen terwijl je organisatie de volledige functionele regie over de bereikbaarheid behoudt. Onze dienstverlening beweegt met je mee, zodat je ook in de toekomst klaar bent voor nieuwe ontwikkelingen die een impuls geven aan de bereikbaarheid van je organisatie.

Waar hebben je medewerkers behoefte aan?

Om er achter te komen waar je gebruikers behoefte aan hebben is het belangrijk om met hen in gesprek te gaan. Wij helpen je om in de huid van de gebruiker te kruipen met behulp van het Axians Unified Communications Planning Process. Daarmee krijg je inzicht in de wijze waarop je organisatie bereikbaar wil zijn en of dit in lijn is met de huidige situatie. We kunnen helpen bij het opstellen van een langetermijnstrategie op het gebied van communicatie, samenwerking en bereikbaar zijn. Dit doen we samen met alle stakeholders binnen je organisatie, van business tot IT. De keuzes die je moet maken hebben namelijk impact op klanten, business en IT-afdeling. Het Unified Communications Planning Process is onderverdeeld in zeven stappen, waarbij je zelf bepaalt welke stappen nodig zijn om tot de juiste omgeving te komen.

Persoonlijke begeleiding voor optimale adoptie

"Ook culturele en adoptieve aspecten spelen een belangrijke rol"

Los van de functionele behoeften en technische mogelijkheden, spelen ook culturele en adoptieve aspecten een belangrijke rol bij het opstellen van een bereikbaarheidsbeleid en de inzet van Unified Communications. Normen en waarden bepalen de verantwoordelijkheden van een medewerker, afdeling of locatie. Verder hangt de adoptie sterk samen met persoonlijkheden (persona’s). De ene medewerker houdt zich graag bezig met nieuwe technologieën, terwijl een ander moeite heeft met veranderingen. [VF1] Deze persona’s hebben een eigen adoptieproces nodig om op de juiste manier bekend te raken met Unified Communications als integrale oplossing. Axians ontwikkelde hiervoor UNITE, waarmee we dankzij persoonlijke begeleiding medewerkers nieuwe functionaliteiten laten adopteren, waardoor een nieuwe manier van samenwerken ook écht werkelijkheid wordt.

Meer weten?

Wil je meer informatie over onze Unified Communications diensten of hierover met ons in gesprek? Ga naar www.axians.nl. Wij helpen je graag verder en zoeken een passende oplossing, gebaseerd op je ambities.

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-06-11T10:26:00.000Z
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.