Dat de meeste mensen veel tijd op hun mobiele telefoon doorbrengen, en de schermtijd flink is opgelopen, zal geen verrassing zijn. Influencer Agency, een bureau gespecialiseerd in Instagram influencers, was benieuwd hoe het met de schermtijd zou zijn van haar eigen influencers.
Influencer schermtijd
Het onderzoek van Influencer Agency omvatte meer dan 1.000 (Amerikaanse) influencers met minimaal 50.000 volgers. Van deze influencers is de gemiddelde schermtijd op hun mobiele telefoon iets meer dan 9 uur (542 minuten) per dag. Ter vergelijking: de gemiddeld Amerikaanse consument heeft een schermtijd van nog geen 4 uur (223 minuten).
Mannelijke vs. vrouwelijke influencers
Een ander opmerkelijk verschil is te zien wanneer de cijfers van mannelijke en vrouwelijke influencers met elkaar wordt vergeleken. Hieruit blijkt dat de mannelijke influencers net iets beter hun telefoon kunnen wegleggen. Zo is de schermtijd 7:19 uur (439 minuten) bij mannelijke influencers tegenover maar liefst 10:06 uur (606 minuten) bij vrouwelijke influencers.
“Het valt niet te ontkennen dat influencers wel erg veel tijd op hun mobiele telefoon doorbrengen.”
Meditatie en yogalessen
Influencer Agency vindt de cijfers zelf ook opvallend: “Het valt niet te ontkennen dat influencers zeer veel tijd op hun mobiele telefoon doorbrengen. Daarom moedigen wij onze influencers ook actief aan om hun telefoon in de weekenden weg te leggen. Tevens bieden wij wekelijke meditatie- en yogalessen aan voor onze eigen influencers.”
Aan het schermtijdonderzoek deden 1.053 influencers mee met een minimum bereik van 50.000 volgers per influencer. Op het moment van de enquête waren alle influencers 18+. Naast Influencer Agency Amsterdam heeft het bureau een vestiging in Los Angeles, Californië.