Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Tips voor het combineren van jouw fysieke en online winkel

20 september 2023Data & AI

Wanneer je succes hebt met een fysieke winkel, is het geen gek idee om dit uit te breiden naar online verkoop. Dit wordt ook wel een ‘cross channel retail strategie’ genoemd. Dit heeft als voordeel dat je meer mensen bereikt en dus jouw product aan meer mensen verkoopt. Hieronder lees je 4 tips voor wanneer je een webshop wilt openen.

Webshop als versterking

Nieuwe klanten vinden je mogelijk via jouw webshop. Hoewel sommige klanten direct online zullen bestellen, zijn er altijd klanten die eerst langs willen gaan in jouw fysieke winkel. Zorg dus dat jouw fysieke en online winkel goed op elkaar aansluiten. Denk hierbij aan een overeenkomst in bepaalde kleuren en een duidelijk logo.

Bepaal de benodigde voorraad

Bij een webshop die goed loopt, heb je meer voorraad nodig. Dus ook meer opslagruimte. Bepaal of het voor jou haalbaar is om al jouw producten ook in jouw webshop te verkopen. Een andere optie is om te kijken welke producten bij jou in de winkel het beste verkopen en deze op de webshop te zetten. Wanneer je bijvoorbeeld whisky verkoopt, kies je ervoor om een bepaald merk als Glen Talloch of Johnnie Walker wel online te zetten en andere merken als Bowmore of Highland Park niet. 

Zorg voor goede klantenservice

Een goede klantenservice ziet er bij een webshop heel anders uit dan in een fysieke winkel. Waar je normaal personeel hebt om klanten te helpen, gaat dit met een webshop digitaal. Zorg ervoor dat jouw webshop duidelijk is en dat het bestelproces helder is. Geef klanten ook de mogelijkheid om snel contact op te nemen als iets niet lukt. Dit doe je bijvoorbeeld met een chatfunctie en het toevoegen van een telefoonnummer en e-mailadres. Zorg ook voor kundig personeel die jouw klanten kunnen helpen.

Breid jouw marketingstrategie uit

Met een webshop bedien je klanten uit heel de regio of misschien zelfs heel het land. Je moet hierop ook jouw marketingstrategie aanpassen. Waar je eerder lokale advertenties maakte, heeft het nu ook zin om te kijken naar wijdere marketing. Denk hierbij aan een social media strategie, het schrijven van blogartikelen of een digitale advertentie op Google of Facebook. 

Het openen van een webshop kan een goede aanvulling zijn op jouw fysieke winkel. Bedenk van tevoren goed hoe jij de webshop wilt opzetten, welke producten je verkoopt en hoe je jouw nieuwe webshop onder de aandacht brengt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs