Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Vergroot je online zichtbaarheid door te adverteren

25 september 20234 minuten leestijdData & AI

Tegenwoordig doen we praktisch alles online. Waar dit in het verleden vooral een stukje oriënteren was, zien we dat van kleding tot auto’s werkelijk alles online wordt bestelt. Je ontkomt er dus als bedrijf ook niet meer aan om online goed zichtbaar te zijn om er zo voor te kunnen zorgen dat klanten je weten te vinden. Dit kun je op een aantal manieren doen, waarvan betaald adverteren er natuurlijk één is.

Zo kun je ervoor kiezen om te adverteren op social media, maar is het ook mogelijk om op bepaalde zoekwoorden in de zoekmachine te adverteren, zodat je in de bovenste resultaten komt te staan en mensen sneller op je klikken. Per klik betaal je dan een bepaald bedrag en op die manier koop je als het ware verkeer naar je website. Hoe dit precies werkt en waarom het vandaag de dag eigenlijk bijna onmisbaar is, vertellen we hier.

Het belang van adverteren

Naast de organische vindbaarheid van je website en natuurlijk ook de naamsbekendheid die je hebt, is het ook verstandig te adverteren. Dit zorgt er namelijk voor dat je heel gericht kunt bepalen welk type publiek jouw advertenties krijgen te zien. Je hebt er namelijk niets aan dat mensen die geen rijbewijs hebben, advertenties krijgen van auto’s of autoverzekeringen. Gelukkig is het algoritmen van Google zo ontwikkeld, dat ze je hierin een heel eind kunnen ondersteunen, maar is er wel degelijk de nodige kennis en expertise nodig om te zorgen dat het ook rendabel is om te adverteren. Is dit het geval, dan is het mogelijk om flink op te schalen, waarmee je dus de omzet en uiteindelijke winst van het bedrijf doet laten groeien. Omdat adverteren een expertise op zich is, is het raadzaam om een professioneel marketing bureau in te schakelen zoals online marketing Haarlem. Niet alleen kunnen ze je helpen met het opzetten van de advertenties, maar deze ook monitoren en aanpassen waar nodig. Omdat het zoekgedrag verandert en ook de focus van je bedrijf gaandeweg kan veranderen, is het belangrijk dat dit goed in de gaten wordt gehouden.

Adverteren op sociale media

Eén van de meest populaire opties voor online adverteren is het gebruik maken van sociale media platformen zoals Facebook, Instagram, TikTok en X (voorheen Twitter). Met miljarden gebruikers wereldwijd bieden deze platformen een enorm potentieel bereik. Je kunt je doelgroep targeten op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag, waardoor je jouw boodschap kunt laten zien aan mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Uiteraard is het wel belangrijk jezelf af te vragen of je doelgroep zich hier bevindt en of het van toegevoegde waarde is voor je onderneming. Zo zullen kanalen als Facebook en Instagram misschien niet direct de juiste plek zijn voor B2B bedrijven, terwijl dit voor impulsaankopen bijvoorbeeld wel weer heel goed werkt.

Google ads zoekmachine advertenties

Tegenwoordig begint ruim 90 procent van de mensen die iets wil kopen of opzoeken zijn of haar zoektocht in Google. Dit geldt ook wanneer ze voornemens zijn iets bij een fysieke winkel te kopen. Des te belangrijker is het dan om ervoor te zorgen dat ook jouw bedrijf hier tussen staat en het liefst op de eerste plaats. Een krachtige manier om je online zichtbaarheid dan te vergroten, is door te adverteren in zoekmachines zoals Google. Door middel van betaalde zoekresultaten kun je ervoor zorgen dat jouw website bovenaan de resultaten verschijnt wanneer mensen zoeken naar relevante zoektermen. Dit vergroot niet alleen je zichtbaarheid, maar verhoogt ook de kans dat potentiële klanten doorklikken naar jouw website. Het instellen van de juiste zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden is vrij complex en daarom is Google Ads uitbesteden een verstandige keuze. Doordat je voor iedere klik betaalt, is het belangrijk dat deze klikken zo gericht mogelijk worden ingezet.

Kies voor de juiste strategie

Het is belangrijk om te weten dat er geen ‘one-size-fits-all’ benadering is als het gaat om adverteren. Elke strategie heeft zijn eigen voordelen en kan het beste werken voor specifieke doelstellingen en doelgroepen. Door te experimenteren en te analyseren wat wel of niet werkt, kun je ontdekken en uiteindelijk bepalen welke strategieën het meest effectief zijn voor jouw bedrijf. Het is daarom dus ook aan te raden dit uit te besteden aan iemand met de juiste kennis en ervaring, want we kunnen je verzekeren dat dit dubbel en dwars wordt terugverdiend.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs