Cashr van Reeleezee is een online systeem dat kassa’s van horecagelegenheden en winkels koppelt aan het backoffice boekhoudsysteem in de cloud van Reeleezee. Het systeem maakt gebruik van smartphones en tablets waarmee bestaande kassa’s kunnen worden vervangen zonder kostbare apparatuur aan te schaffen. Op deze manier maakt Cashr afrekenen voordeliger, makkelijker en flexibeler voor zowel klanten als de ondernemer en zijn personeel.
Cashr is ontwikkeld door online boekhouder Reeleezee en is geschikt voor de eigentijdse horecaondernemer of retailer die over wil gaan op een nieuw kassasysteem of met zijn onderneming start. Vaak hebben horeca- en retailondernemers hun personeelsrooster en achtergrondmuziek, denk aan Spotify, al in de cloud. Hoewel kassasystemen bedrijfkritisch zijn, worden deze ook steeds vaker naar de cloud gemigreerd om niet meer afhankelijk te zijn van langzame, inflexibele, dure kassasystemen die bovendien niet eenvoudig gekoppeld kunnen worden aan meerdere devices.
Door het kassasysteem in de cloud te plaatsen, is het mogelijk gegevens te delen met andere devices. De Cashr-app synchroniseert namelijk vanzelf alle orders die bij andere point of sale (pos)-devices zijn aangeslagen. Zo blijven alle verkoopbonnen up-to-date en worden fouten voorkomen. Als Wi-Fi uitvalt of buiten bereik is, zorgt de Cashr-app er ook voor dat bestellingen gebufferd opgeslagen zijn, zodat ze later weer doorgevoerd worden. Het synchroniseren en bufferen geldt ook voor de betaalstatus die door een gekoppelde betaalterminal is afgegeven. Ook aanpassingen in het kassasysteem, producten en tafelplattegronden zijn direct eenvoudig online door te voeren. De Cashr-app en de Reeleezee backoffice worden continu op alle platforms doorontwikkeld (iOS en Android) waardoor dure aanschaf van update software tot het verleden behoort.
Wanneer de aanschaf van dure apparatuur of software het probleem is kun je in de foss wereld Unicentaopos vinden dat al de aangegeven mogelijkheden (retail en restaurant) biedt . Vroeger was dat openbravopos.
Omdat het bouwt op een mysql database vindt je in internet ook oplossingen voor koppelingen. Meer-kassa-systemen laten zich via een centrale database (kan ook in de “cloud”) eenvoudig realiseren.