Amsterdam, 16 september 2022 – Outbrain Inc., een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, heeft vandaag officieel Keystone by Outbrain™ gelanceerd. Keystone is een platform waarmee uitgevers hun websites nog beter kunnen laten renderen door hun bezoekers op alle vlakken een op maat gemaakte ervaring te bieden en gaat dus verder dan enkel het stimuleren van advertentie-inkomsten.
Het platform past Outbrains eigen, op AI gebaseerde bidding- en optimalisatietechnologieën toe op elk onderdeel van de site dat inkomsten genereert. Ook het aanbieden van abonnementen, e-commerce-activiteiten en andere commerciële initiatieven worden hierin meegenomen. Keystone werd eerder deze week onthuld aan een selecte groep uitgevers tijdens Outbrains "The Future of Media"-conferentie.
"Al meer dan vijftien jaar werken we zij aan zij met uitgevers om hen te helpen inkomsten te genereren via advertenties", zegt Yaron Galai, mede-oprichter en co-CEO van Outbrain. "Daardoor hebben we een goed zicht op de kansen en de uitdagingen waar zij voor staan bij het optimaliseren van de user journey, terwijl ze tegelijk hun commerciële initiatieven en inkomstendiversificatie in balans moeten houden. Keystone is een technologie waarop uitgevers kunnen vertrouwen om het meeste uit de digitale ervaringen van de lezers te halen zonder dat de kwaliteit van de redactionele inhoud in het gedrang komt. Dat levert een op maat gemaakte gebruikerservaring op die tot een meer gediversifieerde inkomstenmix leidt en onze mediapartners helpt groeien."
Terwijl Outbrains huidige aanbevelingstechnologie alleen al in 2021 bijna 735 miljoen euro aan directe betalingen aan Outbrains mediapartners opleverde, helpt Keystone uitgevers hun inkomsten te verhogen door een meer op maat gemaakte ervaring voor lezers. Keystone maakt gebruik van Outbrains, op AI gebaseerde technologie om conversies te voorspellen die een dynamische gebruikerssegmentatie creëren. Het Keystone-dashboard biedt dan weer transparantie en een volledig beeld van alle commerciële initiatieven. Dat laat toe om KPI's te monitoren en te rapporteren, strategieën op te volgen en in real-time inzichten te verzamelen.
"Nu de advertentie-inkomsten van uitgevers onder druk staan, zorgen statische ervaringen op alle touchpoints ervoor dat ze geld laten liggen", zegt Amit Elisha, General Manager van Keystone en VP Products bij Outbrain. "Door inzicht te verwerven in hun intenties kan men bezoekers een meer op maat gemaakte ervaring bieden, wat tot een hogere loyaliteit leidt, herhalingsbezoeken stimuleert en de waarde van de uitgeverij verhoogt."
Keystone heeft momenteel vier testpartners, waaronder een grote Amerikaanse nieuwsuitgever en een toonaangevende Europese financiële uitgever. De eerste resultaten hebben aangetoond dat één plaatsing op een startpagina, geoptimaliseerd voor meerdere campagnes met Keystone, tot 30 à 50% meer user engagement voor die plaatsingen kan leiden. De prijsstelling is gebaseerd op een SaaS-model om uitgevers in staat te stellen het Keystone-platform met volledige flexibiliteit in te zetten, ongeacht of ze al gebruik maken van Outbrains kernproducten voor contentaanbeveling.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: