De naam onepoint bestaat in Nederland pas sinds 2016. Toch kwam deze vestiging van het Franse IT-bedrijf uit het IT Partner Preference-onderzoek naar voren als de nummer-1-challenger op het gebied van digitale transformaties. “De klanttevredenheid is een direct gevolg van de grote medewerkerstevredenheid”, stelt managing director Peter-Paul Feijen.
‘Het gaat om het realiseren van de doelstellingen van de klant’
Peter-Paul Feijen kijkt terug op een jaar van transformatie en teambuilding. Afgelopen maart verhuisde het bedrijf naar de Keynes Club in Amsterdam-Zuidoost, een pand dat volgens Feijen goed past bij onepoint. “Het is open, een prettige omgeving voor onze medewerkers en toegankelijk voor klanten. Hier gaan we ons team, inmiddels ruim vijftig man, verder versterken en uitbreiden. Daarnaast bouwen we verder aan ons klantenbestand en verbreden we onze focus. Toen ik hier kwam, werkten we aan werkplek en cloud. Sindsdien hebben we uitgebreid naar security en digital. Onze oprichter, David Layani, heeft als doel om in 2022 een omzet van 1 miljard te realiseren. Die ambitie vertaalt zich ook naar Nederland. Hier ligt een driejarenplan om drie keer zo groot te worden, door domeinuitbreiding, natuurlijke groei en acquisities.”
Mensen centraal
Eén reden waarom dit volgens Feijen alleszins haalbaar is, is de bedrijfscultuur. Die bedrijfscultuur is ook precies de reden waarom hij in maart 2017 de overstap maakte van Capgemini naar onepoint. En hij is niet de enige, vertelt hij. “We zijn prima in staat om – ook vanuit grotere IT-bedrijven – goede mensen uit de markt te halen die gecharmeerd zijn van het verhaal van onepoint. Toen ik hier zelf kwam praten, kon ik al meteen merken dat de medewerkers en klanten hier centraal staan. In hoeveel organisaties zie je dat de HR-verantwoordelijke internationaal de tweede man is? Bij onepoint wel. Onze filosofie is dat tevreden medewerkers en kwaliteit ook onze klanten tevreden maken. Onze medewerkers bieden we goede ontwikkelingsmogelijkheden, een grotere verantwoordelijkheid dan ze bij grote organisaties krijgen en meer vrijheid om een onderwerp breed op te pakken. Klanten zien dat onze medewerkers happy zijn, zijn dat zelf ook en vertellen dat door.”
Benieuwd naar het hele artikel? Lees hier verder.
Meer informatie over onepoint? Ga naar onze website.