Vandaag vindt het jaarlijkse Shopping Awards Gala plaats in Huis ter Duin in Noordwijk. Twee Intershop-gebruikers uit het B2C-kanaal zijn genomineerd voor de Shopping Awards Vakprijzen 2018: PLUS Retail in de categorie Levensmiddelen & Persoonlijke verzorging en De Bijenkorf in de categorie Fashion & Lifestyle.
De Shopping Awards Vakprijzen worden uitgereikt aan bedrijven die de online-activiteiten op een goed niveau hebben, de on- en offline kanalen integreren en die grote stappen hebben gezet op het vlak van digitalisering. De ervaring van de consument staat daarbij centraal.
Roelof Swiers, Country Manager Intershop Benelux: “Wij zijn hartstikke trots op de nominaties van De Bijenkorf en PLUS Retail. Deze organisaties staan straks terecht op het podium met hun vernieuwende omnichannel-strategieën. Hopelijk kunnen wij vanavond samen met PLUS en De Bijenkorf een feestje vieren.”
PLUS: “Intershop past qua omvang en uitdaging bij onze organisatie”
Tamara Smith-Zonneveld, Online e-commerce manager bij PLUS, ziet de nominatie als een stimulans voor haar team. “We zijn circa 3,5 jaar geleden begonnen aan de reis om PLUS omnichannel te laten opereren. We zijn nog volop onderweg en streven ernaar om het elke dag iets beter te doen. Het is mooi om dan op de tussenstop een dergelijke nominatie te krijgen.”
Lokale ondernemers versterken
PLUS is een coöperatie en dat beïnvloedt de manier van werken. Smith-Zonneveld: “Het servicekantoor helpt de ondernemers te versterken in het lokale marktgebied. We kiezen bewust voor een ander model dan de concurrentie, omdat dit past bij wie PLUS is en het de ondernemer versterkt. We transformeren het bedrijf digitaal, dat doen we stap voor stap. De afgelopen jaren hebben we eraan gewerkt om onze e-commerce propositie neer te zetten. Afgelopen jaar hebben we grote stappen gezet in de uitrol van de operatie.”
Constant in ontwikkeling
PLUS koos bewust voor Intershop in combinatie met de implementatiepartij. “Qua omvang en uitdaging past het bij onze organisatie. Het bood ons een goede basis om te vertrekken. Inmiddels zijn we constant in ontwikkeling om het platform aan te passen aan de wensen van onze klanten. De nominatie is te danken aan alle medewerkers die er dagelijks hard aan werken.”
In de categorie B2B zijn nog twee klanten van Intershop genomineerd: Zamro en Würth.
Over Intershop
Al 25 jaar ontwikkelt Intershop krachtige digital commerce software – voor B2C en B2B, voor on-premises en in de cloud. Bij Intershop staat alles in het teken van het optimaliseren van de digitale klantervaring, het vereenvoudigen van orderprocessen en het op de meest flexibele en winstgevende manier opzetten van nieuwe digitale bedrijfsmodellen. Het Intershop-platform is nu ook beschikbaar als cloud-service, waarvan ook kleinere organisaties in abonnementsvorm gebruik kunnen maken en zo verder kunnen groeien. Zie www.intershop.com voor meer informatie over Intershop.