Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

SentinelOne integreert met ServiceNow om IT en beveiliging samen te brengen

Dit artikel delen:

SentinelOne, leverancier van autonome endpoint-bescherming, kondigt de SentinelOne-app voor ServiceNow Security Incident Response (SIR) aan. De integratie verenigt beveiligings- en IT-teams voor een effectievere respons op incidenten.

Met SentinelOne rechtstreeks geïntegreerd in ServiceNow, kunnen gezamenlijke klanten het ServiceNow-platform gebruiken om dreigingen te classificeren. De integratie helpt beveiligings- en IT-teams bij het versnellen van een gecoördineerd, uitgebreid en geautomatiseerd incidentresponsplan voor endpoint- en cloudomgevingen. De app is beschikbaar via de SentinelOne Singularity Marketplace en de ServiceNow Store.

“De industriebranche wordt elke dag aangevallen, omdat organisaties worstelen met kwetsbaarheden zoals log4j. Met bedrijfsbrede zichtbaarheid en bescherming van SentinelOne Singularity kan ons team de potentiële impact in kaart brengen met slechts een paar klikken. We gebruiken ServiceNow als platform voor incidentbeheer en workflowautomatisering - ons team heeft één omgeving voor samenwerking bij incidenten om dreigingen in realtime te verminderen." – Identity and Endpoint Security Architect, wereldwijde fabrikant

Nu ransomware en andere vormen van malware steeds vaker voorkomen, moeten zowel IT- als beveiligingsteams nauw samenwerken om aanvallen te voorkomen. Helaas zijn veel bedrijven afhankelijk van talloze niet-verbonden tools om cyberbeveiligingsprogramma's uit te voeren. De resulterende inefficiëntie en alert-moeheid leiden tot onnodige cyberincidenten die bedrijfsrisico's met zich meebrengen. XDR-oplossingen veranderen dit model en herdefiniëren cyberbeveiliging als een data- en workflowprobleem dat moet worden geautomatiseerd.

De SentinelOne-app voor ServiceNow Security Incident Response synchroniseert dreigingen onmiddellijk van SentinelOne naar de ServiceNow Incident Response-module voor een uniform security-programma. Binnen ServiceNow kan een incidentresponder alle relevante details rond de dreiging bekijken, inclusief incidentstatus en dreigingsnotities, evenals eventuele aanvullende context of notities die binnen beide platforms zijn gemaakt. Wanneer de incidentresponder bepaalt dat een corrigerende actie moet plaatsvinden, kan ServiceNow geautomatiseerde responsacties in SentinelOne activeren om mogelijke effecten van de dreiging te stoppen, in quarantaine te plaatsen, te verhelpen of zelfs ongedaan te maken.

"Het stroomlijnen van de onderzoeks-, respons- en herstelworkflows van dreigingen leidt tot aanzienlijke risicovermindering", zegt David Baldwin, Product Director, Ecosystem, SentinelOne. "De combinatie van SentinelOne met ServiceNow geeft security-teams en incidentresponders de workflows die ze nodig hebben om herstel in beveiligings- en IT-domeinen te verbeteren."

De SentinelOne-app voor ServiceNow Security Incident Response is nu beschikbaar via de SentinelOne Singularity Marketplace. Ga voor meer informatie naar https://nl.sentinelone.com/

.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-01-14T16:00:28.000Z SentinelOne
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.