Pink Elephant | Bedrijfsprofielen
Pink Elephant
Pink Elephant is dé Cloud
Service Integrator die IT weer persoonlijk maakt. Deze twee punten lijken met
elkaar in tegenspraak, maar toch doen we het iedere dag weer. Want we maken
voor iedere klant de optimale combinatie van onze vier disciplines:
Outsourcing, Professional Services & Consulting, Education en Business
Intelligence.
Wat Pink Elephant speciaal maakt is dat we de IT om de business heen bouwen, en niet andersom. Organisaties kunnen Pink Elephant de regie over hun gehele IT-domein geven. We gaan dan aan de slag door te inventariseren wat echt belangrijk is voor hun business. En wat de behoeften zijn van de eindgebruikers. Op basis hiervan maken we een architectuur die precies hierin voorziet. We maken weliswaar gebruik van standaardoplossingen, maar door de juiste combinaties te maken en instellingen te kiezen is het eindresultaat een optimaal op de klant afgestemde werkplek. Wij noemen dat de persoonlijke werkplek.
Maar we stoppen niet bij de techniek van die werkplek. Het gaat erom dat de eindgebruiker de mogelijkheden van IT maximaal weet te benutten. Daarom zetten we vanaf het begin onze Education-kennis in bij het traject. Om eindgebruikers door adoptie-sessies precies te leren wat de handigheidjes zijn en hoe de nieuwe omgeving in elkaar zit. Maar ook om nieuwe processen en standaarden bij te brengen, bijvoorbeeld.
Ook zetten we onze medewerkers van Professional Services en Consulting in tijdens de migratie. Want een periode van piekbelasting opvangen is wat we daar doen. Maar daar stopt het niet bij. We kunnen ook als Managed Service bijvoorbeeld na een migratie een helpdesk op de klantlocatie blijvend bemensen en beheren. Natuurlijk kunnen organisaties ook bij Pink terecht voor losse detacheringsopdrachten. Van het opvangen van ziekte tot het inhuren van specialistische kennis die tijdelijk nodig is.
Onze Education divisie is al jaren toonaangevend als het gaat om het trainen en certificeren van mensen in IT-gerelateerde processen en standaarden als ITIL, PRINCE2 en Agile/Scrum. We houden het dan niet bij de theorie overigens. Want ook hier gaat het ons om de toepassing ervan. Hiervoor gebruiken we bijvoorbeeld Business Simulation games en de genoemde adoptie-trainingen. En ook de vertaling van de processen naar de tooling. Pink Elephant is daarmee een ‘one-stop ITSM-shop’ voor klanten.
Onze Business Intelligence collega’s zorgen voor inzicht. Door het slim combineren van data maken we informatie die inzicht geeft in potentiele groeimogelijkheden, optimalisatie en trends. Natuurlijk zorgen we er dan ook voor dat deze informatie begrijpelijk en toegankelijk is. Dit is wat we doen. Maar wat Pink Elephant écht uniek maakt is hoe we dat allemaal doen. En dat heeft met onze mensen te maken. Een Pinker gaat ervoor. We zorgen dat het lukt en zijn niet bang voor een onconventionele aanpak. Want uiteindelijk gaat het om het persoonlijke: de individuele eindgebruiker die optimaal zijn of haar werk kan uitvoeren met behulp van IT.
Vandaar dat we zeggen: Expect more. Expect Pink.
Wat Pink Elephant speciaal maakt is dat we de IT om de business heen bouwen, en niet andersom. Organisaties kunnen Pink Elephant de regie over hun gehele IT-domein geven. We gaan dan aan de slag door te inventariseren wat echt belangrijk is voor hun business. En wat de behoeften zijn van de eindgebruikers. Op basis hiervan maken we een architectuur die precies hierin voorziet. We maken weliswaar gebruik van standaardoplossingen, maar door de juiste combinaties te maken en instellingen te kiezen is het eindresultaat een optimaal op de klant afgestemde werkplek. Wij noemen dat de persoonlijke werkplek.
Maar we stoppen niet bij de techniek van die werkplek. Het gaat erom dat de eindgebruiker de mogelijkheden van IT maximaal weet te benutten. Daarom zetten we vanaf het begin onze Education-kennis in bij het traject. Om eindgebruikers door adoptie-sessies precies te leren wat de handigheidjes zijn en hoe de nieuwe omgeving in elkaar zit. Maar ook om nieuwe processen en standaarden bij te brengen, bijvoorbeeld.
Ook zetten we onze medewerkers van Professional Services en Consulting in tijdens de migratie. Want een periode van piekbelasting opvangen is wat we daar doen. Maar daar stopt het niet bij. We kunnen ook als Managed Service bijvoorbeeld na een migratie een helpdesk op de klantlocatie blijvend bemensen en beheren. Natuurlijk kunnen organisaties ook bij Pink terecht voor losse detacheringsopdrachten. Van het opvangen van ziekte tot het inhuren van specialistische kennis die tijdelijk nodig is.
Onze Education divisie is al jaren toonaangevend als het gaat om het trainen en certificeren van mensen in IT-gerelateerde processen en standaarden als ITIL, PRINCE2 en Agile/Scrum. We houden het dan niet bij de theorie overigens. Want ook hier gaat het ons om de toepassing ervan. Hiervoor gebruiken we bijvoorbeeld Business Simulation games en de genoemde adoptie-trainingen. En ook de vertaling van de processen naar de tooling. Pink Elephant is daarmee een ‘one-stop ITSM-shop’ voor klanten.
Onze Business Intelligence collega’s zorgen voor inzicht. Door het slim combineren van data maken we informatie die inzicht geeft in potentiele groeimogelijkheden, optimalisatie en trends. Natuurlijk zorgen we er dan ook voor dat deze informatie begrijpelijk en toegankelijk is. Dit is wat we doen. Maar wat Pink Elephant écht uniek maakt is hoe we dat allemaal doen. En dat heeft met onze mensen te maken. Een Pinker gaat ervoor. We zorgen dat het lukt en zijn niet bang voor een onconventionele aanpak. Want uiteindelijk gaat het om het persoonlijke: de individuele eindgebruiker die optimaal zijn of haar werk kan uitvoeren met behulp van IT.
Vandaar dat we zeggen: Expect more. Expect Pink.
Contactgegevens
Adres: Gooimeer 18, 1411 DE Naarden
Toon meer