Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Internetter 5,5 uur per week online

10 september 2003 - 22:00ActueelInnovatie & TransformatieMetrixlab
Redactie Computable
Redactie Computable

Internet is goed voor bijna een kwart van de totale ‘mediaconsumptie’ door Nederlandse internetters. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Webads heeft laten uitvoeren door Metrixlab.

Voor dit onderzoek zijn gedurende 5 maanden (maart tot en met juli 2003) ruim 10.000 bezoekers door Metrixlab, een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in online onderzoek, ondervraagd op 36 verschillende websites.
 
Waar de Nederlandse internetter in 2000 gemiddeld zo’n 6 uur per maand op het Internet doorbracht, is dit inmiddels gestegen naar 5,5 uur per week. Nog altijd voeren mannen hierbij de boventoon: zij surfen wekelijks gemiddeld 1,5 uur meer dan vrouwen.
 
Het aandeel van internet in de totale mediaconsumptie ligt op 24 procent. Dat wil zeggen dat de tijd die men op internet doorbrengt bijna een kwart is van de totale tijd die men besteedt aan mediaconsumptie (radio, televisie en print). Onder de 16 jaar ligt het aandeel zelfs op 27 procent.
 
Adverteerders lijken zich hiervan, bij de verdeling van hun mediabudgetten, nog niet erg bewust. Een belangrijke toegevoegde waarde van adverteren op internet ligt in het additionele bereik dat wordt verkregen. Ruim 16 procent van de bezoeken vindt plaats vanaf het werk, op een tijdstip dus dat er geen andere media worden geconsumeerd.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Handen schudden
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Metrixlab neemt CRM Metrix over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs