Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
Analyse

Nieuwe versie Teradata Customer Journey Solution

19 april 20174 minuten leestijdData & AI

Teradata, leverancier van analytics-oplossingen, komt met een nieuwe versie van zijn Teradata Customer Journey Solution. Het geeft marketeers gemakkelijker toegang tot analytics, dynamische visualisaties, machine learning en voorspellende simulaties.

De meeste bedrijven hebben moeite om de customer journeys van hun klanten te begrijpen, laat staan ze te beheren. In deze upgrade is de expertise van Teradata op de gebieden data-integratie, advanced analytics en multichannel interactiemanagement gebundeld. Dit vergroot het vermogen van marketeers om de respons te verhogen, klantverloop te verminderen en te zorgen voor een grotere klanttevredenheid.

Interactiemanagement
Klanten verwachten een persoonlijke ervaring, of het nu digitaal, mobiel of in de winkel is. Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat “bedrijven die in 2018 volledig hebben geïnvesteerd in online personalisatie, 30 procent meer zullen verkopen dan bedrijven die dat niet hebben gedaan.” De complexiteit per kanaal neemt echter in een ongekend tempo toe. Zo nemen klanten op diverse manieren en via meerdere apparaten contact op met bedrijven. Het is moeilijk voor bedrijven de customer journey te doorgronden en die vervolgens te optimaliseren, omdat het vaak om miljarden interacties van miljoenen klanten gaat. Teradata biedt bedrijven een flexibel en schaalbaar platform voor geavanceerde multi-genre analytics en realtime, multi-channel interactiemanagement.

“We willen dat bedrijven bedrijven groeien door een hogere omzet te realiseren, klantverloop te verminderen en de klanttevredenheid te verbeteren. In deze versie van Customer Journey Solution geven we analytics in de handen van marketing, zodat ze een beter inzicht krijgen in de klantervaring en de customer journey, en die vervolgens kunnen optimaliseren,” zegt Dan Harrington, Executive Vice President, Consulting & Support Services bij Teradata. “Onze oplossing brengt alle benodigde technologie samen, inclusief de consulting-expertise om een snellere time-to-market te realiseren. Met Teradata kunnen organisaties een complete customer journey hub creëren, zonder de implementatie-uitdagingen van aan elkaar geknoopte oplossingen van meerdere leveranciers.”

“Customer engagement is steeds complexer, kostbaarder en problematischer door de veelheid van kanalen, technologieën, analytische toepassingen en nieuwe concurrenten,” zegt Suzanne Smith, directeur Enterprise Analytics bij Lowe’s Companies, Inc. “We maken gelukkig goede vorderingen door de brede expertise van Teradata-consultants die ons helpen customer journeys te optimaliseren, zodat we de ‘return on marketing’ kunnen verbeteren.”

De Teradata Customer Journey Solution helpt bedrijven om na verloop van tijd elke klantervaring te begrijpen en te optimaliseren, over alle kanalen en contactmomenten, en in realtime. Door marketeers dit holistische overzicht te geven, met de juiste analytische inzichten en geïntegreerde automatisering, kunnen zij duizenden gelijktijdige, geïndividualiseerde, multichannel campagnes uitvoeren zonder het personeelsbestand uit te hoeven breiden.

De nieuwe mogelijkheden leveren sneller zakelijke resultaten, vergemakkelijken de implementatie en verbeteren de gebruikerservaring.

• Geïntegreerde customer path analytics biedt een beter begrip van de customer journeys, en geeft de ideale momenten weer om met klanten in contact te treden. Marketeers kunnen klanten benaderen met gepersonaliseerde aanbiedingen om hun beslissingen te beïnvloeden en de gewenste bedrijfsresultaten te bereiken.
• Communicatievisualisatie laat het traject van een klant in een multi-step-campagne zien. Marketeers kunnen hierdoor de factoren blootleggen voor de acceptatie of afwijzing van een aanbieding. De parameters kunnen vervolgens verfijnd worden voor een betere slaagkans.
• Visualisaties voor zelflerende modellen tonen de relatie tussen kenmerken van de klant (leeftijd, inkomen, levensfase, levensgebeurtenis, etc.) en responsaantallen. Hiermee kunnen marketeers een profiel opbouwen van klanten die het meest zullen reageren op een aanbod, en hun communicatie daar op inrichten. Het beschikbaar stellen van dit model aan de marketeer geeft bovendien vertrouwen, wat de adoptie vergroot.
• Realtime aanbodsimulatie geeft marketeers een voorspellend vermogen, waarmee ze het effect kunnen zien van een nieuw bericht, aanbod of strategie. Door de gevolgen te begrijpen voor het aantal geselecteerde klanten en de potentiele respons kunnen marketeers effectievere campagnes draaien en hun aanbodstrategie optimaliseren.
• ‘Bring your own model-score’ geeft marketeers de mogelijkheid om intern gegenereerde modelscores of van derde partijen in de arbitrage-logica van zelflerende modellen te integreren. Hiermee kunnen ze een bericht voor een willekeurige klant optimaliseren, zodat er geen eerder werk verloren gaat.

Naast toonaangevende technologie levert Teradata ook consulting om ervoor te zorgen dat bedrijven op de hoogte zijn van deze nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen ze snel en voor de juiste prijs betere zakelijke resultaten behalen. De consultants van Teradata zijn onder meer advanced analytics-professionals en marketingexperts die leidinggevende functies hebben bekleed bij vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren. Het team richt zich op het verschaffen van zakelijke mogelijkheden, is technologie-agnostisch en levert oplossingen die specifiek zijn voor de organisatorische behoefte, data en tools van een klant.

De Teradata Customer Journey Solution is per direct wereldwijd beschikbaar. De eerste nieuwe mogelijkheden zijn vanaf Q2 2017 beschikbaar en alle mogelijkheden worden doorgevoerd in juni 2017.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs