Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
winkelen

Struikelblok digitale transformatie in retail

1 mei 20173 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Verouderde applicaties in de IT-omgeving van retailers vormen een struikelblok in de digitale transformatie. Iedere vernieuwing wordt hierdoor een steeds grotere uitdaging en de beheerslast neemt alsmaar verder toe. Bovendien gaat de waarde van data verloren als applicaties niet afdelingsoverschrijdend worden ingezet of met elkaar integreren. Procesanalyse is daarom de eerste stap om digitaal te transformeren, zoals duidelijk wordt uit het nieuwe whitepaper van FlowFabric. Digitaal transformeren is het fundament voor verdere innovatie, wat hoog op de agenda staat bij nagenoeg elke retailer.

Van complexiteit naar helderheid
Als doelen van een organisatie veranderen, laat dit ook processen niet onveranderd. In de dynamische retailwereld zijn er steeds meer applicaties bijgekomen om de veranderde processen te ondersteunen, waardoor bij veel retailers een complexe IT-omgeving is ontstaan. Met een procesanalyse verkrijgt de retailer helder inzicht in hoe de processen zich verhouden tot het IT-landschap. Met name in de onderdelen van het bedrijfsproces waar veel dataverrijking plaatsvindt of waar data vast dreigt te blijven zitten schuilt veel verbeterpotentieel. Procesanalyse van de huidige en gewenste situatie is een onmisbare basis om innovatie daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Het helpt bij het stellen van de juiste prioriteiten om doelgericht aan de slag te gaan.

Succesfactoren
Na procesanalyse volgen er nog drie andere succesfactoren om volledig voorbereid te zijn op innovatie. Zo is het van belang om data centraal beschikbaar te stellen. Niet alleen product- en voorraadinformatie, maar ook data die voortkomt uit digitale interacties, zoals een online aankoop. Ten derde mag een bi-modal IT-aanpak niet ontbreken. Hierdoor kunnen retailers blijven profiteren van hun robuuste en gedegen maatwerkapplicaties in combinatie met flexibiliteit en wendbaarheid die noodzakelijk is door de komst van nieuwkomers op de markt. Tot slot is het van belang om een Chief Disruption Officer aan te stellen om het innovatievermogen van een organisatie niet alleen op peil te brengen, maar ook te houden. De radar voor innovatiemogelijkheden blijft dan continu ronddraaien.

“De noodzaak om digitaal te transformeren is voor retailers geen onbekend verhaal, maar wel een verhaal waar moeilijk invulling aan te geven is”, aldus René Tusveld, Business Development Manager bij FlowFabric. “De IT-omgeving dient retailers optimaal te ondersteunen bij het behalen van de business-doelstellingen. Daarnaast moet IT de retailer in staat stellen om flexibel en snel nieuwe ideeën op de markt te brengen. Door de digitale transformatie te realiseren, is de organisatie startklaar voor innovatie. Daarmee is de basis voor een toekomstbestendige retailer gelegd.”

De visie van FlowFabric op digitale transformatie in de retail is verwerkt in het whitepaper ‘De 4 succesfactoren van digitale transformatie in retail’. Deze is te downloaden op de website www.flowfabric.com

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Investering
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Haarlems Bright River regelt nieuw groeikapitaal

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs